به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام روح الله باقری روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا گفت: شورای فرهنگ عمومی باید مسایل مختلف فرهنگی از جمله میزان گرایش جوانان به مساجد و نماز، آسیب های عزاداری ، مسایل ترافیکی وآسیب های مختلف را شناسایی کرد و در صدد رفع مشکلات اجتماعی بر آید.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی عقبه قانونی و عقلی داشته و از نهادهای فرهنگی زیرمجموعه نهاد رهبری و دولت که وزارت ارشاد و کشور است و لازم است تا مصوبات آن، اجرایی و عملیاتی شود.
باقری افزود : مسئول پیگیری جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی و چرایی عدم اجرایی آن بر عهده دبیر آن یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه آن است که اگر وزارت ارشاد علیرغم همه دغدغه هایی که دارد بحث شورای فرهنگ عمومی را جدی بگیرد بسیاری از مشکلات ان برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سیاست های کلان بحث فرهنگی شهرستان را مشخص و این سیاست های کلان را ریل گذاری می کند.
باقری گفت : گاهی اوقات در جلسات شورای فرهنگ عمومی مسائلی مطرح می شود که ارتباطی با این شورا ندارند و این مسائل باید در جلسات فرعی و توسط متولیان و بانیان خود، مطرح، چکش کاری و مصوب شوند.
وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مناسبت های ملی و مذهبی بیان کرد: متاسفانه در زمینه 15 خرداد، کار جدی صورت نگرفته در صورتی که باید روی نمادهای مناسب در این‌منطقه به عنوان پایگاه و مبداء قیام که بتواند این رویداد تاریخی را در اذهان جلوه دهد، کار شود ولی تا کنون چنین نمادهایی اجرا نشده است.
باقری با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در ایام محرم ، مراسم و برنامه های مختلفی در هیات های مذهبی و مساجد برگزار می شود و در آن مداحان و سخنرانانی حضور می یابند که لازم است تا این برنامه ها با هماهنگی ارگان های مسئول همراه باشد.
امام جمعه پیشوا افزود : مسئولان باید در دعوت از مداحان و سخنرانان هماهنگی و دقت لازم را انجام دهند به ویژه این حساسیت در مورد دعوت از سخنرانان سیاسی پررنگ تر است چرا که ممکن است مطالبی مخالف مصالح نظام و کشور در این سخنرانی ها مطرح شود که تبعات جدی در پیش داشته باشد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.