به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور در واکنش به اشکالات کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تغییر نام شورا به تهران، ری و تجریش افزود: در این صورت و با توجه به اشکلات مطرح شده، باید مجلس به موضوع ورود پیدا کرده و قانون مربوط به تغییر این شورا با عنوان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش یا تشکیل شورای مستقل را مصوب کند.
وی اظهار کرد: اینکه گفته می شود تغییر نام شورای شهر به تغییر نام شهرداری منتهی می شود و نام شهر تهران برای درج در عنوان شورای اسلامی شهر کافی است، منطقی و درست نیست .
جمالی پور افزود: تغییر نام شورای اسلامی شهر تهران ارتباطی به تغییر نام شهر و شهرداری تهران ندارد و نباید این موضوعات را به هم مرتبط کرد، چون در موضوع تغییر نام شورای شهر قانون مصوب مجلس وجود دارد اما هیچ قانونی در خصوص تغییر نام شهر تهران یا تغییر نام شهرداری تهران وجود ندارد و این دو به حکم قانون با همین نام ایجاد شده اند و در این خصوص هم کسی ادعای ندارد.
جمالی پور با ابراز تاسف از اینکه برخی اعضای شورای شهر تهران این روزها مطالبی را بیان می کنند که با روح قانون تناسب ندارد افزود: بحث تغییر نام شورای شهر ارتباطی به مطالبات فردی و یا برخواسته از نظر شخصی افراد ارتباطی ندارد، بلکه حکم قانون است.
وی گفت: متاسفانه در دوره چهارم شورای شهر تهران برخی اعضا از جمله رییس شورا با برداشت های فردی در مقابل اجرای این قانون و تغییر نام به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش مقاومت کردند.
جمالی پور اظهار کرد: همه اعضای منتخب شورای پنجم درهنگام ثبت نام درانتخابات در فرمی که عنوان آن شورای شهر تهران ، ری و تجریش بود، ثبت نام و ذیل آن را امضاء کردند.
وی با تأکید بر لزوم درج نام کامل ری و تجریش در عنوان شورای اسلامی شهر تهران افزود: وزیر کشور به عنوان مسئول اجرای قانون شوراها همچنین معاون عمرانی وزیر کشور به عنوان قائم مقام وزیر در نظارت بر عملکرد شوراها و اجرای قانون شوراها و نیز استاندار تهران به عنوان مسئول و ناظر برعملکرد شوراهای استان و فرماندار تهران به عنوان مسئول مرکز حوزه انتخابیه تهران ،ری و تجریش طی مکاتباتی بر لزوم رعایت قانون و درج نام ری و تجریش به ادامه نام شورا در سربرگ ها و سردر ساختمان شورا تأیید کرده اند.
مدیریت شهری ری و تجریش در حوزه کاری شهرداری تهران است.
به گزارش ایرنا، با آغاز فعالیت دوره پنجم شورا و براساس تاکید محسن هاشمی رییس شورا، از عنوان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش استفاده می شود.
6139**1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.