ابوالفضل حجازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،یکی از برنامه و انگیزه های مهم تولیدکنندگان موتورسیلکت را، توجه به بازار مصرف دانست و افزود: عمرمفید استفاده از وسایل نقلیه دربیشترکشورها و از جمله جزیره کیش هشت سال است که این فرهنگ می تواند توسط مجلس به قانون تبدیل شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر افزون بر 70درصد از موتور سیکلت های پایتخت کاربراتوری و عمری بیش از 8سال باعث آلودگی هوای پایتخت می شوند و از برنامه ها مهم ما جایگزینی موتورهای انژکتوری به جای آنها است .
موسس و عضو هیات مدیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ساخت و تولید انبوه موتورسیکلت های دوگانه سوز(باطری و بنزینی) است ، اظهارداشت : در حال حاضر مقدمات سیستم درجه بندی موتور سیکلت در 30واحد تولید موتورسیکلت کشور آغازشده است .
حجازی اظهار کرد: درطرح درجه بندی کیفیت و نوع استاندارد موتورسیکلت ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و تولیدات رده های a، b،c را دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا با خروج موتور های 125 سی سی از بازار داخلی، موتورهای ایرانی با کیفیت شبیه کشورهند تولید کنیم ،تصریح کرد: اولویت ما تولید موتور های 150سی سی تا آینده نه چندان دور است.
حجازی با بیان اینکه طبق مصوبه سال 94 هیات وزیران، از ابتدای مهر ماه سال 95 می بایست تولید تمام موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شود، گفت: در حال حاضر افزون بر 700 هزار دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری شماره گذاری شده در انبارها موجود است که این تعداد 2برابر نیازبازار تا نیمه دوم سال 97 است .
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده برای هر دستگاه موتور سیکلت انژکتوری برای مصرف کننده حدود سه میلیون تومان است تصریح کرد: هزینه خرید هر دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری 400تا 500هزار تومان ارزان تر از موتور سیکلت های انژکتوری می باشد.

*20درصد از موتور سیکلت های داخل از کشور هند وارد می شود
موسس و عضو هیئت مدیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران تصریح کرد: سالانه 20درصد از موتورسیکلت های داخلی، از کشور هند وارد می شود.
حجازی مهم ترین راهکار برای حمایت از تولید داخلی را ادغام همه واحدها درقالب شرکت سهامی عنوان کردو اظهار کرد: این طرح می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار، حمایت از واحد های خرد و جلوگیری از قاچاق کالا را به همراه آورد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.