به گزارش ایرنا ، حسینعلی امیری روز دوشنبه در همایش طلوع دوباره تدبیر که در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهار کرد: جایی که نفاق است و به منازعات بی فایده سیاسی می پردازیم کاری انجام نمی شود که اصولا کاری که می خواهد انجام شود در سایه همین وحدت و انسجام است.
وی افزود : امروز ایران اسلامی از شاخصه های دموکراسی خوبی برخوردار است که نماد آن را می توان در تفکیک قوا و انتخاب ارکان نظام از سوی مردم با سازو کار مدنی مسالمت آمیز ، یعنی انتخابات برگزیده می شوند.
وی اظهار کرد: پیش از مشروطیت ، تمام قدرت اجرایی ، قدرت قضایی و قانون گذاری تنها دست یک نفر بود ، اقدامی فساد انگیز که باعث شکل گیری استبداد در ایران شده بود.
امیری افزود : مردم ایران ، در جریان نهضت مشروطه دولتخوانه و مجلس قانون گذاری را درخواست کردند و با فداکاری مردم و هدایت علما و کمک همه نخبه ها نظام تفکیک قوا مستقر شد ، هر چند که این در دوران پهلوی دچار انحراف شد ، و به برکت خون شهیدان و بر اساس شعارهای انقلاب ، این اصل بر اساس قانون اساسی در جامعه محقق شد.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران گفت : در 29 اردیبهشت مردم ایران با حضور در پای صندوق های رأی ، بر اساس گفتمان و برنامه های ارائه شده از سوی نامزدهای ریاست جمهوری ، دکتر روحانی را برگزیده که امور اجرایی کشور را در دست گیرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود : امروز دکتر روحانی تنها رئیس جمهور 24 میلیون نفر از کسانی که به او رأی دادند نیست بلکه او ، رئیس جمهور همه مردم است و آحاد جامعه باید تلاش کنند تا برنامه های رئیس جمهور تحقق بخشیده شود.
وی با اشاره به مشکلات دولت در آغاز فعالیت دوره یازدهم گفت : مهمترین مشکل دولت ، تحریم هاب ظالمانه و قطعنامه های بود که مردم ایران را از حقوق مسلمشان محروم کرده بود و پرونده هسته ای ایران را در شورای امنیت ، تحت فضل 7 منشور قرار داده بود.
وی گفت : عدم خرید نفت ، رشد منفی اقتصادی ، تورم بالای 45 درصد ، وضعیت نامناسب بعد از انتخابات 88 که بین مردم و حتی مسئولان و رؤسای سه قوه مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود آورده بود.
امیری گفت : نیاز کشور به وارادات گندم ، نوسانات نرخ ارز ، عدم ثبات در بازار باعث گردید که هیچ سرمایه گذاری ایران را برای سرمایه گذاری انتخاب نکند.
وی بیان کرد: با الطاف خداوند ، مقاومت مردم وهدایت رهبر معظم انقلاب ، رشادت تیم مذاکره کننده و مدیریت رئیس جمهور موضوع قطعنامه ها حل شد و با یک قطعنامه ، تمام اثرات قطعنامه های قبلی از بین رفت در حالی که کشورهایی که زیر فصل 7 منشور قرار گرفته بودند یا به آن ها تهاجم نظامی شد یا تأسیسات هسته ای آن ها با بدترین وضعیت نابود گردید.
وی تأکید کرد: امروز ایران به نقطه ای دست یافته که دیگر به عقب باز نمی گردد.
وی با اشاره به اثرات برجام در کشور گفت: برجام سندی 2 طرفه بین ایران و آمریکا نیست که با بدعهدی آمریکا بر هم بخورد ، بلکه سندی بین المللی است که به تأئید شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده و همه باید به آن پایبند باشند.
امیری افزود : امروز ایران نه تنها گندم وارد نمی کند که با افزایش میزان تولید ، مبادرت به صادرات گندم نیز کرده است .
وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته تنها 130 بیمارستان در اقصی نقاط کشور احداث شده و این نشان از به نتیجه رسیدن مقاومت مردم در سایه همدلی و اتحاد است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری که به منظور افتتاحه پروژه های عمرانی هفته دولت ، به شهرستان قرچک سفر کرده است ، با حضور در گلزار شهدای گمنام ، نسبت به شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
امیری روز دوشنبه پس از حضور در قرچک مورد استقبال مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای گمنام ، با نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
قرار است که امیری در این سفر یک روزه چند پروژه عمرانی را افتتاح کند.
دیدار با خانواده شهید علی اسحاقی از شهدای دولت ، سخنرانی در همایش طلوع دوباره تدبیر و شرکت در آئین اختتامیه طرح سپاس از خانواده معظم شهدای شهرستان قرچک از دیگر برنامه های سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور در قرچک است.
شهرستان قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.