جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از ضوابط و مقررات مربوط به معافیت بخشودگی سنی سربازی خبرداد.

به گزارش ایلنا، سردار"ابراهیم کریمی"اظهارداشت: یکی از قوانین و مقررات خدمت سربازی، معافیت بخشودگی سنی برای متولدین سال‌های ۵۴ و قبل از آن است. واجدین شرایط که تاکنون موفق به بهره‌مندی از این نوع معافیت نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نوع معافیت علاوه برشرط سنی، مقطع تحصیلی مشمولان نیز ملاک عمل است، افزود: مشمولانی که قبلا، از این معافیت بهره‌مند شده‌اند و دارای کارت معافیت از خدمت قدیمی هستند، باید برای تعویض کارت قدیمی معافیت به هوشمند، از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) اقدام کنند.

سردار کریمی در خصوص مقررات مربوط به معافیت بخشودگی سنی گفت: شرط سنی برای دارندگان مدارک تحصیلی (زیردیپلم تا لیسانس) تا پایان ۱۳۵۴، فوق لیسانس تا پایان ۱۳۵۲، دکتری غیر پزشکی تا پایان ۱۳۵۰ و دکترای پزشکی ودامپزشکی تا پایان ۱۳۴۴ تعیین شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شناسنامه عکس دار مشمولان بالای ۵۰ سال مشروط بر اینکه تغییرات سنی نداشته باشد، به منزله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است و نیازی به درخواست معافیت نخواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.