به گزارش ایرنا، مسعود مرسل پور روز شنبه در کارگاه آموزشی یک روزه اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستاهای قرچک که با حضور مدیرکل سیاسی استانداری تهران در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: در بررسی عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا به خوبی این خلاء به چشم می خورد که افراد به دلیل عدم آگاهی از اختیارات و قوانین با مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم مواجه بودند.
وی افزود: اعضاء شوراهای اسلامی نه تنها نسبت به وظایف قانونی خود که باید نسبت به اختیارات و وظایف ادارات و نهادهای اجرایی نیز آگاهی لازم را کسب کنند تا در هنگام پیگیری مشکلات مردم، با یک جواب نه ، پیگیری آن را رها نکنند.
مرسل پور: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید حدود اختیارات و وظایف مسئولان اجرایی ، قوای سه گانه و الزامات شوراهای اسلامی را به خوبی درک کنند تا بتوانند پیگیر امورات مردم در سازمان های دولتی باشند.
فرماندار قرچک افزود: مردم به اعضای شورای اسلامی اعتماد کرده اند و از آنان برای رفع مشکلاتشان انتظار دارند و این مهم جز با کنار گذاشتن اختلافات ، گذر از دوران تبلیغات انتخاباتی ، بهره گیری از تجربه گذشتگان و استفاده از فکر و خرد جمعی میسر نمی شود.
وی گفت: ارائه آموزش به اعضای شورای اسلامی باعث می شود که آن ها بهتر از پس مسئولیتی که به واسطه حضور مردم در انتخابات به آن ها واگذار شده بر آمده و مشکلات کمتری را در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد باشیم.
مرسل پور تأکید کرد: حضور تمامی منتختبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره های آموزشی و اخذ گواهینامه الزامی است و اگر کسی در این دوره ها شرکت نکند، باید با حضور در شهرستان ها و استان هایی که این دوره ها در آن برگزار می شود ، نسبت به دریافت گواهی پایان دوره اقدام کند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.