حسن کریمی روز یکشنبه در همایش دهیاران وشهرداران شهرستان دماوند که در شهرداری آبسرد برگزار شد با اشاره به اهمیت حفظ طبیعت و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز توسط شهرداری ها و دهیاری ها، اظهار کرد: طبیعت امروز شهرها به ویژه شهرستان دماوند امانتی است که از گذشتگان به ما رسیده که باید در حراست آن بکوشیم.
وی با بیان اینکه احیا و بازسازی اراضی تخریب شده ، ساخت و سازهای غیر مجاز همچون جلوگیری از تخریب طبیعت نیازمند توجه است، گفت: ساخت و سازهای بی رویه و افزایش آن در منطقه، آرامش، سلامت جامعه و میراث ماندگار گذشتگان را از بین خواهد برد.
معاون فنی و عمرانی استاندار تهران با اشاره به برخورد با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز توسط شهرداری ها و دهیاری ها، افزود: گرچه در این دوره کمتر شاهد تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز بودیم ولی در دوران گذشته برای کسب درآمد زودگذر تخلفات بسیاری در این بخش صورت گرفت که امروز مجبوریم محدودیت های زیادی را برای مردم با هدف کنترل بیشتر در بخش ساخت و سازها ایجاد کنیم.
وی در ادامه به اختصاص اعتبارات ویژه به دهیاری ها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 96 از محل توزیع اعتبارات ارزش افزوده سهم بیشتری به شهرداری ها و دهیاری ها اختصاص خواهد یافت و جهش بزرگی را در این بخش شاهد خواهیم بود.
کریمی با بیان اینکه شهرداران و دهیاران برنامه ریزی مدونی را با توجه به بودجه تخصیص یافته آماده نمایند، گفت: همه روستاهای استان تهران دارای طرح هادی روستایی هستند که برخی از آنان نیز نیازمند بازنگری بوده که می توانند با بودجه تخصیصی، برای رفاه مردم اقدامات مطلوبی را به اجرا رسانند.
وی بیان کرد: سیاست کلی دولت در توسعه روستاها تنها به بخش توسعه برای رفع مشکل افراد بومی روستا بر می گردد و این بازنگری شامل توسعه برای درآمدزایی نخواهد شد و با آن سختگیرانه برخورد می شود.

**تعداد دهیاری های شهرستان در دولت تدبیر و امید دو برابر افزایش یافت
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این همایش با بیان اینکه در چهار ساله اول دولت تدبیر وامید تعداد دهیاری های مصوب و ایجاد شده در شهرستان دماوند به دو برابر افزایش یافته است، گفت: شهرستان دماوند هم اکنون دارای 42 دهیاری است که تعداد 8 دهیاری دیگر در حال نهایی شدن می باشد و در صورت اجرا، تعداد روستاهای دارای دهیاری در شهرستان به 50 عدد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در چهارسال گذشته با مشکلات زیادی در بخش تامین منابع مالی مواجه بودیم، افزود: با تمامی مشکلات، اعتبارات بسیار خوبی برای روستاها جذب شد و پروژه های عمرانی بسیاری در روستاها به اجرا درآمد.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تلاش دولت در بخش جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش تولید در روستاها، بیان کرد: پروژه های متعددی در بخش عمرانی و رفاهی در روستاها با اختصاص اعتبارات ویژه توسط دولت انجام شد تا زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستا شکل بگیرد.
محمودی فرد به اجرای مصوبات ستاد مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز استان و شهرستان در روستاها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در روستاها کنترل ساخت وساز غیر مجاز بسیار جدی دنبال شد و مدیریت خوبی در این بخش صورت گرفت وشاهد کاهش چشم گیر تخلفات در سالهای گذشته در شهرستان بودیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.