به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام جعفر طزری درخطبه های این هفته نماز جمعه خیرآباد ورامین گفت: روز جهانی قدس در حالی برگزار می شود که استکبار جهانی با همکاری آل سعود و آل یهود تلاش دارند که آرمان فلسطین فراموشی سپرده شود.
وی افزود: در اجلاسی که با حضور 50 کشور عربی اسلامی در ریاض تشکیل شد ، تلاش گردید که رابطه اعراب با اسرائیل عادی جلوه داده شود حتی آن ها تلاش دارند که سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کنند.
وی بیان کرد: تمام تلاش استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا این است که آرمان فلسطین به فراموشی سپرده شود.
طزری گفت : به فرموده امام راحل ، فلسطین پاره تن اسلام است و باید بار دیگر به جان اسلام باز گردد.
وی تصریح کرد: بزرگترین هدف امام راحل از نامگذاری روز قدس این بود که ملت های آزاده دنیا، مسئله فلسطین را فراموش نکنند و اجازه ندهند که این سرزمین از اسلام جدا شود.
امام جمعه خیرآباد با اشاره به توطئه استکبار در تشکیل گروه های تروریستی تکفیری داعشی در منطقه گفت: استکبار تلاش دارد که با جنایاتی که توسط گروه های داعش در منطقه شکل می گیرد ، مسأله فلسطین به دست فراموشی سپرده شده و از الویت جهان اسلام خارج شود.
وی تأکید کرد: ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان با حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس ثابت می کنند که فلسطین همیشه مسأله اصلی جهان اسلام است و اجازه نمی دهند آرمان مردم مظلوم فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تأکید بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی گفت : مردم ایران اسلامی با حضور حماسی خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی اعتماد و اعتقاد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کردند و نباید رأی دهندگان را به موافق و مخالف خود تقسیم کرد و اتحاد ملی را برهم زد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.