فرماندار پیشوا در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : شهرستان پیشوا با داشتن بیش از 110 هزار رأس دام سبک و سنگین و 800 واحد دامپروری قطب مهم کشاورزی و دامپروری استان تهران محسوب می شود که افزایش کارکردهای این واحدها می تواند به بهره وری بیشتر از منابع منجر شود.
محمدکرم محمدی افزود : یکی از مهمترین مسائل پیش روی واحدهای دامپروری ، استفاده از آب در این واحدها است به طوری که بتوان از آب موجود که از محدودیت های بسیاری نیز برخوردار است بهترین استفاده را کرده و به ازای هر مترمکعب آب مصرفی ، میزان گوشت و شیر بیشتری تولید شود.
وی بیان کرد : به منظور باز چرخانی آب در واحدهای دامپروری ، تصفیه خانه مرکز دامپروری صنعتی پیشوا با هزینه ای بالغ بر 16 میلیارد ریال احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته تا ضمن تصفیه آب ، از پساب تولید شده در چرخه تولید نهاده های کشاورزی استفاده کرد.
محمدی گفت : با بازچرخانی آب در حوزه دامپروری ، علاوه بر استفاده از کودمایع ، از آب تصفیه شده در تولید محصولات کشاورزی که به تغذیه دام ها می رسد استفاده می شود.
وی بیان کرد: بیش از 70 درصد از آب تصفیه شده در این سیستم بار دیگر در چرخه تولید محصولات کشاورزی استفاده می شود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست جهت بازدید از پروژه های زیست محیطی صبح یکشنبه وارد شهرستان پیشوا شد.
ابتکار با استقبال مسئولین پیشوا وارد این شهرستان شد تا با حضور در دامداری صنعتی صفاری ، پروژه تصفیه خانه فاضلاب این واحد دامپروری نمونه کشوری را افتتاح کند.
در این سفر وزیر جهاد کشاورزی نیز ابتکار را همراهی می کند.
بررسی وضعیت زیست محیطی و دیدار با مسئولان شهرستان پیشوا از دیگر برنامه های رییس سازمان محیط زیست در این سفر یک روزه است.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.