به گزارش ایرنا ، در این طرح که روز سه شنبه در محل اداره اتباع شهرستان پاکدشت اجرا گردید ، وضعیت عمومی سلامت اتباع افغانستانی مقیم شهرستان مورد بررسی ومعاینه قرار گرفت.
دبیر کمیته فدا دانشگاه تهران در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت : در این طرح سلامت بیش از یکصد نفر از اتباع افغانستانی از نظر سلامت عمومی ، قند و فشار خون مورد بررسی قرار گرفت.
طیبه احمدی افزود : در این طرح که با همت دانشجویان انجمن فدای دانشگاه تهران و با همکاری اداره اتباع پاکدشت اجرا شد ، سلامت عمومی این افراد با بهره گیری از پزشک عمومی مورد ارزیابی قرار گرفت و از مراجعه کنندگان تست قند و فشار خون انجام شد.
وی تصریح کرد: تمامی مراحل اجرای این طرح به صورت رایگان انجام شد.
وی بیان کرد: با توجه به نیازهای درمانی مراجعین و به منظور تکمیل مراحل درمانی ، برخی از مراجعین به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.
احمدی تصرح کرد: با توجه به استقبال اتباع افغانستان از اجرای طرح غربالگری سلامت ، این طرح روز جمعه پنجم خردادماه مجددا اجرا می شود.
وی گفت : پیش از این ، طرح فدا در برخی از مناطق شهرستان ورامین نیز اجرا شده بود.
دبیر کمیته فدا دانشگاه تهران افزود: اتباع با در دست داشتن کارت های شناسایی از ساعت 9 صبح تا 12 روز جمعه می توانند با مراجعه به اداره اتباع پاکدشت واقع در در شهرک یبر ، میدان مادر ، بلوار شورا ( آموزش و پرورش )، از خدمات رایگان طرح غربالگری سلامت استفاده کنند.
پاکدشت با بیش از 500 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.