به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور مبلغان، روحانیون مستقر و ائمه جماعات دستگاه های دولتی استان تهران نیز حضور داشتند و با هدف تشریح سیاست و راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان و ایجاد تعامل و انتقال تجارب بین شبکه تبلیغ برگزار شد.
رئیس ستاد اقامه نماز در این مراسم با بیان اینکه کار تبلیغ باید چهار شرط اصلی داشته باشد گفت: مبلغان و مبلغات باید چهار شرط واجب، مستحب، رفع کردن مشکلی از مشکلات جامعه و یا رفع مشکل افراد را در کار تبلیغ خود قبل از هرچیزی در نظر بگیرند.
حجت الاسلام محسن قرائتی با تاکید بر اینکه محور برنامه های تبلیغاتی مبلغان باید قرآن باشد اظهار داشت: مبلغان دینی باید با زبانی رسا و شیوا به گونه ای که مردم عامی به راحتی منظور آنان را درک کنند و همینطور افراد خاص نیز آن را بپسندند مردم را به امور دینی ترغیب نمایند.
وی تاکید کرد: مبلغان دینی باید تا حد امکان آیات قرآن را حفظ و تفسیر آن را بلد باشند و همچنیین تفسیر آیاتی که مردم با آن آیات مانوس هستند و بیشتر می شناسند را به مردم ارائه دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه کار تبلیغ وظیفه خطیری است اظهار داشت: مبلغان دین با رفع شبهات مردم را به سمت خدا و تسلیم کردن در برابر امر پرودگار هدایت می کنند که ارزش این کار از همه امور بالاتر است.
حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده با تاکید بر اینکه نوع و نحوه کار مبلغان امروز با گذشته بسیار متفاوت شده است عنوان داشت: امروز با توجه به رشد فن آوری و به دنبال آن ایجاد وسایل ارتباط جمعی جدید مانند ماهواره و فضای مجازی کار مبلغان دین از نظر تنوع و وسعت نسبت به گذشته بسیار سخت تر شده است.
وی به تهدیدات دشمنان اسلام در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی و تنوع محصولات این حوزه اقدام به برخی تبلیغ ها برضد دین اسلام می کنند که مبلغان دینی باید در این زمینه با بالا بردن اطلاعات و به روز کردن دانش خود جلوی اهداف پلید دشمنان را بگیرند.
نوری زاده با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ اداره تبلیغات اسلامی تربیت مبلغان کارآمد در فضای مجازی است یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با توجه به وسعت، بزرگی و تنوع آسیب های اجتماعی که از فضای مجازی تاثیر می گیرد اقدام به تربیت مبلغان کارآمد در این زمینه کرده است که این افراد به خوبی در این عرصه به مردم به ویژه جوانان خدمات رسانی می کنند.
وی در ادامه به 18 هزار و 500 هیئت فعال مذهبی، 3 هزار و 500 مسجد، 5 هزار روحانی تبلیغ کننده دین و 10هزار مداح در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران فرهنگی کشور می توانند با افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی و توجه ویژه به این پتانسیل های مذهبی بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی را رفع کنند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.