به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران ، سید حسین هاشمی دراولین نشست شورای زکات استان تهران که با حضور اعضای شورای زکات در دفتر استاندار تهران روزگذشته (چهارشنبه) برگزار شد ، با بیان اینکه میزان زکات جمع آوری شده در سال 95 نسبت به سال 94 رشد 23 درصدی نشان می دهد افزود: مدیریت در هزینه میزان زکات جمع آوری شده باید مورد توجه باشد؛ از زمانی که آقای فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به این بخش وارد شده اند، شاهد هزینه درست زکات هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته میزان زکات پرداختی از سوی خیران بیش از 62 میلیارد ریال بوده است گفت: از این مبلغ 37 درصد زکات واجب، 63 درصد زکات مستحبی بوده است؛ پیش بینی برای جمع آوری 9 میلیارد تومان زکات در سطح استان تهران درسال جاری انجام شده است .
محسن ولیئی با بیان چگونگی صرف هزینه کرد زکات پرداختی از سوی خیران افزود: براساس هدف گذاری‌های انجام شده 60 درصد از زکات جمع آوری شده صرف نیازمندان می‌شود و 40 درصد نیز به پروژه‌های مورد نیاز عام المنفعه اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه 57 درصد از زکات جمع آوری شده طی سال گذشته صرف امور ( معیشت،جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان،حوزه مسکن، درمان) نیازمندان و 43 درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی مددجویان هزینه شده است، اظهارداشت :کمیته امداد استان تهران در تلاش است از طریق جمع آوری زکات رفع مشکلات مددجویان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با ارائه خدمات مختلف آنان را به مرز خوداتکایی برساند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران بابیان اینکه شهرستان های ری، ورامین و شهریار به ترتیب رتبه نخست تا سوم شهرستان های برتر را در جمع آوری زکات کسب کرده اند، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم توسط مبلغان دینی به ویژه ائمه جماعات تاثیر به سزایی در افزایش زکات در این استان دارد.
دبیر شورای زکات استان تهران با اشاره به تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات، بیان کرد: ائمه جماعات گزارش جمع آوری فطریه را به ستاد زکات استان تهران ارسال می کنند تا در دبیرخانه ستاد زکات استان تهران ثبت شود.
ولیئی تلاش برای تقویت باورهای دینی را مهم‌ترین رکن در جهت ترویج پرداخت زکات در جامعه اعلام و تاکید: با پرداخت به موقع زکات می‌توان حرکت‌های بسیار مهمی در جهت رفع نیازهای افراد محروم جامعه برداشت و در همین جهت مبلغان امر زکات می‌توانند با بهره‌ گیری از روش‌های موثر تبلیغی و بیان زیبایی های زکات، احیاگر بیش از پیش این فریضه در مناطق مختلف استان باشند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ارسال گزارش جمع آوری فطریه درماه رمضان اشاره کرد و گفت: تمامی صندوقهای جمع آوری زکات فطریه باید با آرم شورای زکات هر شهرستان وپلمپ شده باشد در صورتی که مامور صندوق حکم شورای زکات منطقه را نداشته باشند ماموران نیروی انتظامی می‌توانند با وی برخورد کنند.
ولیئی به برنامه های دبیرخانه شورای زکات استان تهران در سال 96 اشاره کرد و گفت: پیگیری مصوبات جلسات استانها و شهرستانها، تلاش در جهت انعقاد تفاهم نامه در جهت تعامل و همکاری، تبلیغ و ترویج زکات، اهتمام در تشکیل شوای زکات در روستاهای پرداخت کننده زکات و تأکید بر تمرکز و گسترش زکات در روستاها بعنوان مشارکت روستایی ازدیگر برنامه های دبیرخانه شورای زکات می باشد.
وی ادامه داد : تعامل با حوزه مسکن طی دستورالعمل حوزه مسکن کمیته امداد کشور با هدف بهره مندی از 30 درصد زکات پرداختی برای احداث و تعمیر و بازسازی مسکن مددجویی، برگزاری همایش و تقدیر از مودیان برترزکات،تشکیل اتاق فکر، تلاش در جهت تحقق صد درصدی زکات پیش بینی شده در سال جاری از مهمترین برنامه های دبیرخانه شورای زکات استان تهران است.
ازدیگرمصوبات جلسه مسئولین کمیته امداد با استاندار تهران می تواند به معافیت مالیاتی در خصوص مودیان زکات ، اخذ مجوز سازمان بهزیستی، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد از دبیرخانه شورای زکات و جلوگیری از فعالیت خیریه های بدون مجوز در مراسم عید فطر ، امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی، اختصاص برنامه های فرهنگی در صدا و سیما با محوریت موضوع زکات، پرداخت تشویقی پروژه های عمرانی ، ارائه گزارشات فصلی فرمانداران به استاندارنام برد.
خبرنگار: سید مجید برجرودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.