به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی اظهار کرد: این برنامه ها از سوی اداره کل سلامت، ادارات سلامت مناطق 22گانه با همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط شهرداری تهران، نهادهای مرتبط و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت و... در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران اول تا هفتم اردیبهشت امسال اجرا می شود.
وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته ملی سلامت گفت: 12 برنامه کلی در قالب جشنواره سلامت، ایستگاه های سلامت در محلات محروم، پیاده روی، دوره های آموزشی، زنگ سلامت، ملاقات سالمندان و بیماران، سلامت و معنویت، خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا، تور گردشگری سلامت، جشنواره غذا، سفیر سلامت و ارائه خدمات سلامت به پرسنل در دست اجراست.
عبدالهی از برگزاری جشنواره سلامت در سطح شهر تهران خبر داد و افزود: این جشنواره در قالب راه اندازی غرفه های ارائه خدمات سلامت محور و برپایی سامانه فرهنگی سلامت محور با هدف معرفی توانمندی های شهرداری در حوزه سلامت و ارائه خدمات سلامت در بوستان ها و میادین اصلی شهر اجرا می شود.
به گفته معاون شهردار تهران، در این جشنواره علاوه بر استقرار غرفه های مختلف، سامانه فرهنگی(استیج)، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، سخنرانی، اجرای مسابقات مختلف، غرفه های ویژه برای آموزش و سرگرمی کودکان در حوزه سلامت، معرفی و تقدیر از افراد سلامت اندیش و فعال حوزه سلامت مناطق و ... تدارک دیده شده است.

*ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان در محلات کم بضاعت
عبدالهی با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار پایتخت گفت: در این ایستگاه ها در راستای حفظ و ارتقای سلامت افراد آسیب پذیر جامعه و شناسایی و رفع نیازهای سلامتی دانش آموزان مدارس محروم، خدماتی از قبیل مشاوره های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI(توده بدنی)، خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی به شهروندان ارائه می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: توزیع بسته های بهداشتی همچون شامپو، مسواک، خمیردندان و حوله و همچنین از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از دانش آموزان محلات محروم و اقلام آموزشی انجام می شود.
عبدالهی برپایی «همایش پیاده روی خانوادگی» و «اجرای جنگ سلامت» را از دیگر برنامه های هفته سلامت امسال عنوان کرد و گفت: این برنامه به صورت پهنه ای با هدف ارتقای سلامت شهروندان، افزایش ارتباطات و تعاملات اجتماعی و ایجاد روحیه شادی و نشاط در شهروندان در بوستان های یاس فاطمی، پلیس، دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان زندگی محله هرندی و بوستان ولایت اجرا می شود.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های همدلی در قالب بازدید از مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان و عیادت از بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی اظهار کرد: به منظور حساس سازی دانش آموزان به موضوع بهداشت خود و دیگران امسال نیز همچون سنوات گذشته ویژه برنامه نواختن زنگ سلامت در مدارس سطح شهر به ویژه مدارس دولتی برگزار می شود.

*برپایی تور گردشگری سلامت با اولویت شهروندان محلات محروم
معاون شهردار تهران از برپایی تور گردشگری سلامت با اولویت شهروندان محلات محروم و کمتر برخوردار خبر داد و افزود: شهروندان مناطق 22گانه شهر تهران با شرکت در تورهای تفریحی،آموزشی، ورزشی و زیارتی با جاذبه های سلامت محور سطح شهر آشنا می شوند.
وی با اشاره به برنامه های آموزشی ویژه هفته ملی سلامت گفت: به منظور آگاه سازی و افزایش دانش سلامت شهروندان در راستای ارتقای کیفیت زندگی آنان و همچنین حساس سازی و جلب توجه شهروندان نسبت به سلامت خود و جامعه، برگزاری کلاس های آموزشی، همایشهای منطقه ای، نصب بنر و پلاکاردهای آموزشی و توزیع بروشورهای آموزشی در خانه های سلامت، مدارس، مساجد، فضاهای فرهنگی- آموزشی در دست اقدام است.
عبدالهی افزود: امسال شاهد برپایی ایستگاه ارائه خدمات سلامت به خانواده معظم شهدا برای ارائه خدماتی همچون غربالگری دیابت، تست فشارخون، مشاوره پزشکی و مشاوره تغذیه خواهیم بود.
وی، دیدار مدیران سلامت و نمایندگان اعضای کانون های سلامت محور با علمای دینی، ارائه خدمات سلامتی و پزشکی ویژه پرسنل شهرداری مناطق، استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی سطح منطقه، ارسال پیامک های سلامت محور و تهیه و توزیع اقلام آموزشی از دیگر برنامه های هفته سلامت برشمرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران هفته سلامت را فرصت مغتنمی دانست تا به اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و نقش مشارکت مردم و همکاری مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تاکید شود.
عبدالهی از «افسردگی» به عنوان شعار امسال سازمان جهانی بهداشت یاد کرد و گفت: با توجه به اهمیت و نقش نشاط و شادی در پیشگیری از افسردگی افراد جامعه، شعار «زندگی سالم و با نشاط» برای هفته ملی سلامت سال 1396 برگزیده شد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: جمعه اول اردیبهشت با عنوان «تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی»، شنبه دوم اردیبهشت با عنوان «غذای سالم، جامعه سالم»، یکشنبه سوم اردیبهشت با عنوان «سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی»، دوشنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «طرح تحول سلامت، ارتقای کیفیت زندگی»، سه شنبه پنجم اردیبهشت با عنوان «سلامت روان، نیاز همه و همیشه»، چهارشنبه ششم اردیبهشت با عنوان «هنر و رسانه، سواد سلامت»، پنج شنبه هفتم اردیبهشت با عنوان «نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی»، نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.