مجید صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نشست کارگروه گردشگری این شهرستان اظهار کرد: در این نشست، چهار طرح گردشگری با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در شهرستان دماوند به تصویب رسید که این مهم در راستای تحقق اهداف دولت یازدهم بوده است.
وی خاطر نشان کرد: طرح تولید محصولات دارویی با عنوان «ریز جلبک» از جمله طرح هایی است که در دماوند اجرا می شود و کاربرد بسیاری در زمینه دارویی و سوخت هواپیما داشته و تا کنون تنها در کشور آلمان تولید می‌شود.
صفری افزود: اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا همان سرمایه‌گذار به دنبال تولید این نوع محصولات دارویی و سوخت هواپیما در دماوند باشد.
وی یادآور شد: اجرای این طرح به 10 هکتار زمین نیاز دارد که برای این منظور هماهنگی‌هایی با منابع طبیعی انجام شده است.
معاون فرماندار دماوند، طرح گردشگری - کشاورزی «سروستان» را دومین طرح تصویب شده در این شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: این طرح از سوی تعاونی سازه مسکن سبز مطرح شده و فاز نخست آن در زمینی به مساحت 75 هکتار و طرح توسعه آن نیز در زمین 175 هکتاری اجرا خواهد شد.
وی سومین مصوبه کارگروه گردشگری شهرستان دماوند را اجرای طرح تفریحی - گردشگری شهر کیلان دانست و افزود: سرمایه‌گذار این طرح قرار است با کمک سرمایه‌گذاری خارجی و با اعتبار 9 میلیارد تومانی طرح را اجرایی می کند.
وی گفت: از این مبلغ، 50 درصد آورده سرمایه‌گذار است و 50 درصد دیگر نیز از تسهیلات بانکی استفاده می‌شود.
صفری یادآور شد: طرح تفریحی - گردشگری کیلان شامل پارک، استخر و سونا، سالن‌های ورزشی و پذیرایی است که برای یک‌هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.
وی گفت: این طرح که نقش مهمی در افزایش اشتغال در مناطق گیلاوند، آبسرد و کیلان دارد، توسط یکی از شهروندان کیلانی مطرح شده است.
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: اگر این طرح عملی شود، می‌تواند الگوی خوبی برای شهرها و روستاهای دیگر باشد و منابع شده و مهاجرت معکوس رخ می دهد.
وی با بیان اینکه چهارمین مصوبه کارگروه گردشگری شهرستان دماوند، طرح مجتمع خدماتی، رفاهی و فرهنگی بین‌راهی در محور دماوند - فیروزکوه محدوده روستای اسلام‌آباد بوده است، بیان کرد: این طرح توسط بخش خصوصی شامل مهمان‌پذیری، جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز و تعمیرگاه اجرایی می شود.
معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه تاکنون احداث چهار مجتمع خدماتی و رفاهی بین جاده‌ای در مسیر محور دماوند به فیروزکوه و بالعکس تصویب شده است، افزود: یکی از این طرح‌ها در محدوده جابان به بهره‌برداری رسیده و به مسافران و شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و مابقی در حال اخذ مجوز و آغاز عملیات اجرایی هستند.
صفری گفت: نگاه ما به طرح‌های گردشگری شهرستان دماوند در سال 1396، برگرفته از پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این شعار در طول سال برای شناسایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و اجرای طرح های اشتغال زا تلاش خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: در نشست از نیروها و دستگاه هایی که در ایام نوروز به مسافران و شهروندان خدمات‌رسانی کردند، قدردانی شد.
وی گفت: عملکرد شهرداری دماوند در حوزه امکانات، پذیرش مسافر و مسائل امنیتی در ایام نوروز، مطلوب بوده است.
خبرنگار: الهام حیدری-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7246//7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.