به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران ، سرهنگ علی قرائی گفت: با دریافت شکایاتی از شهروندان قرچک مبنی بر کلاهبرداری یک موسسه کاریابی از آنان ، رسیدگی به این پرونده در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که موسسه ای غیرمجاز با انتشار آگهی در روزنامه ها و با سوء استفاده از دو خانم جوان تحت عنوان منشی و در اختیار گذاشتن یک خط تلفن همراه اقدام به سودجویی از افراد جویای کار کرده و از 32 نفر کلاهبرداری کرده است.
وی گفت : منشی های این موسسه با تماس گرفتن با افراد ، آدرس محل کار رادر اختیار متقاضیان جویای کار قرار داده و هنگام مراجعه حضوری افراد ، از آنها یک برگ کپی از شناسنامه و کارت ملی ، یک قطعه عکس و یک میلیون ریال پول نقد دریافت و با وعده اشتغال فوری ، ماه ها افراد را سرگردان می کردند.
قرائی افزود : با دریافت حکم قضایی ، فرد متهم دستگیر شد که با بررسی وضعیت محل کار مشخص گردید که مکان فعالیت موسسه استیجاری بوده و کلاهبرداران حدود 10 روز در این مکان اقامت و فعالیت داشته اند.
وی بیان کرد: متهم اصلی نگهبان یک بخش خصوصی بوده و 2 منشی جوان به دلیل بی کاری با وی در این کلاهبرداری همکاری می کردند.
فرمانده انتظامی قرچک گفت : با تکمیل پرونده ، متهمین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی از شهروندان خواست تا در مواجهه با این موسسات هوشیاری خود را حفظ کرده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ، مراتب را با شماره 110 با مأموران انتظامی در جریان بگذارند.
قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.