«سرشماری پاییزه حیات وحش استان تهران اول آذر تا 15 دی ماه جاری با حضور کارشناسان محیط زیست، محیط بانان، جوامع محلی و همیاران محیط زیست در پارک ملی لار، مجموعه حفاظتی جاجرود (شامل پارک ملی سرخه حصار، پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود)، مناطق حفاظت شده ورجین، کویر و همچنین مناطق شکار ممنوع کاوده و کوه سفید انجام شد».
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، ناصر مهردادی با اشاره به اینکه سرشماری با هدف برآورد جمعیت پستانداران و بهبود مدیریت زیستی مناطق تحت پوشش محیط زیست استان انجام شده افزود: سرشماری حیات وحش همه ساله در دو فصل تابستان و پاییز در مناطق حفاظت شده انجام می شود.
مهردادی با اشاره به اینکه حدود 17.7 درصد از کل اراضی استان تهران، حفاظت شده و تحت پوشش محیط زیست هستند گفت: قسمتی از مجموعه حفاظت شده پارک لار و کویر در حوزه استان های همجوار نیز در محدوده مدیریت این اداره کل قرار دارد.
وی با بیان اینکه در این آمارگیری به روش مشاهده مستقیم از گونه‌های قوچ ومیش، کل، بز ، آهو و جبیر سرشماری شده، اظهار کرد: براساس نتایج اولیه، یک هزار و 200 راس در منطقه شکار ممنوع پارک لار، بیش از 2 هزار و 200 راس در مناطق حفاظت شده ورجین و حدود یک هزار راس در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند سرشماری شدند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 17 هزار راس قوچ و میش، کل، بز و آهو در این آمارگیری سرشماری شده باشند، گفت: نتایج اولیه حاصل از این سرشماری نشاندهنده افزایش 15 درصدی جمعیت حیات وحش استان تهران در مقایسه با سال گذشته است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: کامبیز رضایی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1699//1625

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.