به گزارش روز پنجشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه فرنوش نوبخت گفت: در هفته پایانی فروردین ماه شاهد افزایش سفر بودیم اما در کنار اجرای طرح رعایت اجتماعی که مصوب شد با تهیه و ارسال پیامک به شهروندانی که وارد ایستگاه های هفتگانه خطوط مترو می شوند تلاش خواهیم کرد تا توجه مسافران را برای رعایت فاصله اجتماعی در تمامی ایستگاه هاو قطارها جلب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوج خدمات رسانی مترو را با توجه به ساعت کار ادارات در صبح و ظهر تنظیم شده افزود: با حداکثر سرفاصله سه و نیم دقیقه در خطوط یک دو و چهار خدمات رسانی کردیم و هر آنچه در توان داریم ارئه می دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در هنگام سوار و پیاده شدن به قطار با توجه به اینکه عرض در قطارها یک متر و سی سانتی متر است باید مورد توجه قرار گیرد و از شهروندان می خواهیم تا مسافران خودشان هوشمندانه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با پیچ کردن در ایستگاه ها رعایت فاصله اجتماعی را به مسافران یادآور می شویم اما در صورتی که سفر با مترو افزایش پیدا کند تاثیرات این کارها کمتر می شود.

رعایت فاصله اجتماعی با مدیریت زمان سفر در مترو مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه از همکاری خوب شهروندان برای اجرای هر چه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی با مدیریت زمان سفر خبر داد.

نوبخت تصریح کرد: اگر دوره ثبات این بیماری افزایش پیدا کند مدیریت زمان سفر راهکاری است که باید از مسافران مترو جدی پیگیری شود.

وی افزود: با مدیریت زمان از حجم مسافران و تجمع کاسته می شود و همین افزایش ظرفیت کمک می کند تا مسافران بتوانند در مکان های نشانه گذاری شده نشسته و یا بایستند.


 مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه از افزایش رعایت مسائل بهداشتی توسط مسافران خبر داد و گفت: مسافران مترو  بیش از گذشته با ماسک و دستکش تردد می کنند و با وجود صندلی های خالی به علائم نصب شده در قطارها احترام گذاشته و فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و اگرچه در ساعات پیک و شلوغی و بویژه در ترافیک عصرگاهی این رفتار کمی تغییر می کند که امیدواریم با مدیریت زمان سفر از شلوغی ساعات پیک عصر گاهی کاسته شود.

به گزارش ایرنا؛ طرح فاصله گذاری اجتماعی از روز ۲۳ فروردین ماه در ناوگان حمل و  نقل عمومی پایتخت از جمله مترو در حال اجرا است.

شرکت مترو با اجرای طرح نشانه گذاری در کلیه اماکن ایستگاهی و همچنین داخل واگن های قطار سعی دارد این طرح را اجرا کند که البته بدلیل شلوغی در ساعات پیک عملا این طرح غیرقابل اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.