علیرضا شمس روز دوشنبه در جلسه همفکری کمک به نیازمندان شهرستان ورامین اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، حالت فوق‌العاده‌ای را در ورامین همچون سایر مناطق کشور ایجاد کرد که تجربه و مدیریت مناسب مسئولان این شهرستان باعث شد تا آرامش در ورامین حاکم شود.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار موثر در شهرستان ورامین، تدفین شرعی اموات ناشی از ابتلا به این بیماری است که برخی روحانیون، برای دفن اموات از یکدیگر سبقت می‌گیرند که این امر، یکی از نمونه‌های بارز ایثار در جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین با تقدیر از تلاش عوامل انتظامی شهرستان ورامین گفت: نیروی انتظامی در شرایط شیوع ویروس کرونا، در معرض خطر قرار دارد ولی هیچ‌گاه دست از خدمت‌رسانی برنداشت و هم‌اکنون نیز در حال مجاهدت است.

شمس تصریح کرد: امروز دنیا همدلی و همراهی مردم ایران برای مقابله با ویروس کرونا را به نظاره نشسته و در مقابل چهره واقعی و پوشالی برخی مستکبران که برای خرید لوازم بهداشتی با یکدیگر نزاع کرده و اموات خود را رها می‌کنند نمایان شد.

وی با تأکید بر لزوم ساماندهی کمک به نیازمدان شهرستان گفت: مساجد و پایگاه های بسیج باید محور کمک به نیازمندان باشند

برخی از کسبه ورامین برای خرید یک قرص نان هم مشکل دارند

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین نیز در این جلسه با بیان این که ویروس کرونا، اصناف و کسبه شهرستان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده گفت: برخی از کسبه ورامین امروز برای خرید یک قرص نان هم مشکل دارند.

سید عباس میری گفت: اصناف همه جا کمک دولت بوده است ولی امروز هیچ کس کمک اصناف نیست، بسیاری از کسبه و مغازه داران امروز در تأمین نان منزل خود هم دچار مشکل شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر شاهدیم که برخی از اصناف مخفیانه کار می‌کنند به خاطر گرفتاری و ناتوانی در تأمین مخارج زندگی است تا حداقل شرمنده زن و بچه خودش نباشد.

میری افزود: امروز مغازه‌داران ورامینی به کمک سریع نیاز دارند تا بتوانند بار دیگر روی پای خود بایستند.

رئیس اتاق اصناف ورامین گفت: این که برخی از فروشندگان در محل برپایی بازار روز حضور پیدا می‌کنند از روی ناچاری و نداری است و الا همه افراد به قانون پایبند هستند.

وی اظهار کرد: یکی از مغازه داران پاساژ گل نرگس ورامین با گریه می‌گوید که نه فقط کرایه مغازه که پول خریدن نان هم ندارم، چه کسی باید به این افراد کمک کند.

میری گفت: صاحبان مغازه هم یک ماه می توانند گرفتن اجاره را ببخشند ولی همین افراد هم جای دیگر بدهکارند و به اجازه مغازه نیاز دارند.

رئیس اتاق اصناف ورامین گفت: این کسبه و مغازه‌داران هستند که مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند ولی امروز ذلیل شده‌اند و کسی به یاری آنان نمی‌آید، این در حالی است که برخی از ادارات در این شرایط هم به فکر گرفتن پول از مغازه‌ها هستند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.