صابر پرنیان روز یکشنبه در جریان بازدید از روند تولید محصولات بهداشتی در شهرستان پیشوا گفت: امروز با تلاش تمامی تولید کنندگان، نیازهای بهداشتی کشور برای مقابله با ویروس کرونا از جمله ماسک، مواد ضد عفونی کننده، ژل و الکل اتانول در داخل تولید و تأمین می‌شود.

وی افزود: همانطور که مردم در طول سال‌های گذشته با خرید محصولات ایرانی از تولیدکنندگان داخلی حمایت کردند، امروز نیز تولید کنندگان با تغییر خطوط تولید خود در کنار مردم قرار گرفتند تا نیازهای بهداشتی آنان را تأمین کنند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: تاکنون ۳۰ واحد تولیدی در مناطق مختلف استان تهران با تغییر خطوط تولید اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده، پد الکلی، ژل شستشو و ماسک کرده اند و امروز می‌توان اظهار کرد که نیاز امروز استان تهران به این مواد به طور کامل تولید می‌شود.

پرنیان تصریح کرد: در حوزه تولید ماسک نیز واحدهای تولیدی استان تهران با افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید، روزانه ۴۵۰ هزار عدد ماسک تولید و در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌کنند.

وی با اشاره به این که بیش از ۳۷۰ واحد تولیدی در کشور اقدام تولید ژل ضدعفونی کننده می‌کنند تصریح کرد: با افزایش میزان تولید الکل اتانول، روزانه ۱۰۰ هزار لیتر ژل ضدعفونی کننده در تهران تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، الکل اتانول سه برابر نیاز و مواد شوینده و بهداشتی هفت برابر نیاز کشور تولید می‌شد و کمبود بازار باعث شده بود تا اکثر کارخانه ها زیر ظرفیت کار کنند ولی با شروع این بیماری، شاهد جهش در تولید این محصولات بودیم و با همدلی تمامی تولید کنندگان، تأخیر در تولید این محصولات برطرف شد.

وی گفت: پیش از انتشار ویروس کرونا، روزانه صدهزار عدد ماسک در کشور تولید می‌شد ولی امروز روزانه ۵ میلیون عدد ماسک در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.