حسن خیرخواه روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا در دماوند تاکنون ۹۷۰ بیمار دارای علایم بعنوان موارد مشکوک ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا این لحظه ۳۹۸ مورد محتمل به بیماری کرونا هستند که از این تعداد ۳۴۱ مورد درمان شده و در منزل بصورت قرنطینه بسر میبرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تدفین جان باختگان ناشی از کرونا با نظارت کارشناسان بهداشت شهرستان دماوند انجام می شود، خاطرنشان کرد: مراحل تدفین و خاکسپاری این اموات طبق پروتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت به دقت رصد نموده و بر اجرای آن نظارت کامل دارند.

خیرخواه ادامه داد: در این راستا بستگان متوفی پس از انجام خاکسپاری می توانند با رعایت مسائل بهداشتی از جمله حفظ فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از وسائل حفاظت فردی مانند ماسک بر سر مزار عزیزان از دست رفته خود حاضر شده و فاتحه قرائت نمایند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان دماوند همچنین از غربالگری ۱۰۸ هزار نفر شهروند دماوندی از ۱۱۷ هزارنفر ثبت شده براساس جمعیت، تا این لحظه بصورت شبانه روز توسط کادر درمانی و بهداشتی شهرستان خبر داد و بیان داشت: افراد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ارجاع شده اند.

وی تاکید کرد: خدمات پیشگیرانه و غربالگری این بیماری در جمعیت تحت پوشش در کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی، ازاهمیت قابل توجهی برخوردار است.

لازم به ذکر است،  بنا بر اعلام روز سه شنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

وی بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۲۷ هزار و ۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. سه هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۱۱ هزار و ۱۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.