حسین کاغذلو روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه واحدهای صنفی شهرستان ورامین به جز خواربارفروشی، نانوایی، قصابی و میوه فروشی، کلیه اصناف غیرضروری اعم از توزیعی و خدماتی تا ۱۵ فروردین جاری تعطیل هستند.

وی افزود: واحدهایی نظیر فروشندگان موادپروتئینی، مرغ، ماهی، گوشت قرمز، نانوایان، خواروبارفروشان، سوپرمارکت، فروشندگان لبنیات و فروشندگان میوه می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی فعالیت داشته باشند.

فرماندار ورامین تأکید کرد: صنوف غیر ضروری تا تاریخ ۱۵ فروردین‌ماه امسال حق فعالیت ندارند و در صورت عدم رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برابرمقررات با آنها برخورد خواهد شد.

کاغذلو تصریح کرد: به محض ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری، اتاق اصناف شهرستان ورامین با همکاری اتحادیه‌های امور صنفی این موضوع را به کلیه اصناف ابلاغ کردند.

وی گفت: بسیاری از واحدهای صنفی شهرستان ورامین پیش از آغاز سال جدید، با به راه‌انداختن پویش مردمی، به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کرده بودند و این امر باعث شد تا در روزهای پایانی سال، شاهد کمترین میزان تجمع مردم در خیابان‌های شهر باشیم.

فرماندار ورامین تأکید کرد: تمامی مسئولان سعی و تلاش خود را در جلوگیری از انتشار ویروس کروتا معطوف کرده‌اند و تا زمانی که مردم با ماندن در خانه، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع نکنند، این تلاش به نتیجه مطلوب در ریشه کنی این بیماری ختم نمی‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

براساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزارو ٨١١نفر رسید.

تاکنون هشت هزار و ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزار و ٩٣٤ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.