علی کاظم زاده روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پاکدشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق کشور موسوم به جاده امام رضا(ع) همه ساله با حجم بسیار زیاد خودروهای عبوری به سمت استان‌های شرقی کشور همراه بود که شیوع ویروس کرونا، تا حد زیادی از تردد این خودروها کاسته است.

وی افزود: هر چند که به گفته مسئولان پلیس راه، میزان تردد خودروها در این محور نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافته ولی همچنان تردد از این محور ادامه دارد و پرسنل جمعیت هلال احمر با برپایی ایستگاه غربالگری، با استفاده از تب‌سنج لیزری، وضعیت سلامتی سرنشینان خودروهایی که قصد خروج از استان تهران را دارند، بررسی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت تصریح کرد: از روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون که این طرح با همکاری اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس‌ راهور برگزار شده، سلامتی بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مسافرانی که از پلیس‌راه شریف آباد عبور می‌کنند بررسی شده و تاکنون مورد مشکوکی از ابتلای افراد به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

کاظم زاده اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، در صورتی که سرنشینان خودروها تب داشته باشند، از خروج آن‌ها جلوگیری شده و به مراکز درمانی ارجاع داده شده و یا در محل‌های در نظر گرفته شده، قرنطینه می‌شوند.

وی افزود: این طرح به صورت شبانه روزی اجرا می‌شود.

کاظم زاده بیان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت علاوه بر اجرای طرح غربالگری کرونا، به دیگر وظایف خود در امدادرسانی به مردم نیز عمل کرده است و نیروهای این سازمان در سیلاب دو روز پیش در منطقه فرون‌آباد حضور یافته و به امدادرسانی پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت گفت: تا کنون هیچ حادثه جاده‌ای منجر به اعزام نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محور امام رضا(ع) رخ نداده است.

براساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزار و ٨١١ نفر رسید.

تاکنون هشت هزار و ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزار و ٩٣٤ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.