به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با توجه به افزایش سرعت بالای انتقال ویروس کرونا و میزان شیوع روز افزون آن، برنامه‌ریزی‌هایی برای ارائه پاسخ‌های تخصصی در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از طریق اداره کل سلامت صورت گرفته است.

بر اساس ضرورت اطلاع رسانی و آموزش در ارتقای سطح سواد سلامت شهروندان و فرهنگسازی در سطح جامعه برای رعایت نکات بهداشتی با هدف خودمراقبتی و ارتقای سلامت خود و دیگران، سامانه پرسش و پاسخ در خصوص بیماری کرونا در پرتال اینترنتی و اینترانتی شهرداری تهران با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران بارگذاری شده است.

شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس Tehran.ir و کارمندان شهرداری تهران سوالات خود را از طریق سایت Tehran.iri مطرح کنند.

همچنین اداره کل شهرداری تهران، خدمات مشاوره‌ و روانشناختی داوطلبانه را به صورت تلفنی با هدف مدیریت و کاهش استرس شهروندان در مواجهه با بیماری کرونا ارائه می‌کند.

در حال حاضر ۶۵ نفر از مشاوران و روانشناسان داوطلب و دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی آماده ارائه خدمت برای کاهش استرس و اضطراب شهروندان به ویژه سالمندان، افراد دارای معلولیت و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

اسامی و شماره تماس مشاوران و روانشناسان داوطلب در اختیار تمامی خانه‌های سلامت ۳۵۲ محله پایتخت قرار گرفته است و شهروندان می‌توانند ضمن ارتباط تلفنی با سرای محله‌ها با این افراد مرتبط شوند.

اطلاعات تمامی خانه‌های سلامت شهر تهران و محتواهای آموزشی در خصوص نحوه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بر روی سایت اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی http://salamat.tehran.ir قابل دسترس است.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافته و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سهم استان تهران از کل مبتلایان به ویروس کرونا به  ۴ هزار و ۴۷ نفر می رسد که بالاترین رقم در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.