سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۲:۲۴ امروز حادثه انفجار مواد محترقه در خیابان طالقانی مهرآباد جنوبی در منطقه 9 به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله ماموران ایستگاه شماره ۳۳ آتش نشانی به محل حادثه رفتند.

سید جلال ملکی افزود: محل حادثه در طبقه سوم یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی بود که پسربچه ای ۱۲ ساله در قسمت بالکن ۲ متری مشغول درست کردن نارنجک های دستی بود.

وی ادامه داد: به دلایل نامشخص ۲ تا ۳ نارنجک دستی دچار انفجار می شود ولی چون در فضای باز حادثه روی داده بود این پسر بچه توانست خود را به داخل منزل برساند.

ملکی خاطرنشان کرد: این حادثه منجر به شعله وری و تخریب منزل نشد و  به این پسر بچه نیز آسیب جدی وارد نشده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به والدین هشدار داد امشب مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند چون در صورت مصدومیت و انتقال به مراکز درمانی ممکن است در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اولین حادثه مربوط به چهارشنبه سوری امسال در پایتخت بود.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروب سه‌شنبه، شب پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش ویژگی اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

امسال به مناسبت شیوع ویروس کرونا، کارشناسان و متخصصان از مردم خواسته اند از برگزاری این مراسم در خیابانها و استفاده از مواد محترقه پرهیز کنند.

پلیس تهران بزرگ نیز برگزاری هر گونه تجمع و مراسم در خیابانها را به مناسبت چهارشنبه سوری ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.