به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهربانو امانی در نشست هماهنگی فعالیت‌های ادارات سلامت مناطق ۲۲ گانه و خانه‌های سلامت محلات اظهارداشت: اقدامات عملی برای افزایش سواد شهروندان در حوزه شناخت، مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل سلامت در سطح مناطق و محلات، اقدامات مسئولان خانه های سلامت را به عنوان خط مقدم مواجهه با ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار دانست.

امانی تاکید کرد: همه سازمان‌ها و نهادها باید با همکاری یکدیگر در مواجهه با این بیماری دست به دست هم دهند تا زمان مبارزه با این بیماری کوتاه و با آن مقابله شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها برای خدمت رسانی به مردم در بحران کنونی، آمادگی این شورا را برای همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر سازمان‌های متولی اعلام کرد.

زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های انجام شده اداره کل سلامت در سطح مناطق ۲۲ گانه و تجمیع ظرفیت‌های به وجود آمده با سازمان‌های دولتی و غیردولتی، فعالیت‌های در خور توجه خانه‌های سلامت در سطح محلات شهر تهران را تشریح کرد.  

همچنین مدیران و مسئولان خانه‌های حاضر در جلسه به ارائه گزارش مجموعه فعالیت‌های خود در سطح مناطق ۲۲گانه پرداختند.

در ادامه رضا کرمی رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در این ستاد در مواجهه با ویروس کرونا از همراهی و همکاری اداره کل سلامت در راستای ساماندهی و سازماندهی حوزه سلامت شهرداری برای مواجهه با این بیماری قدردانی کرد.

نشست هماهنگی فعالیت‌های ادارات سلامت مناطق ۲۲ گانه و خانه‌های سلامت محلات با حضور مدیرکل سلامت شهرداری و منتخب مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه برگزار شد و امانی عضو شورای اسلامی شهر و کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در جریان اقدامات حوزه سلامت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفتند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.