به گزارش ایرنا، هرچند که برخی از منابع غیررسمی، خبر از ابتلای بیش از ۷۰ نفر به ویروس کرونا در شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت می‌دهد و طبیعتا مردم باید با نگرانی از احتمال ابتلا به ویروس کرونا، کمتر در مناطق شهری، بازارهای خرید و اماکن عمومی حاضر شوند ولی زندگی در این شهرستان‌ها همچون دیگر ایام نزدیک به عید نوروز جریان دارد.

خیابان محمدآباد قرچک، مهمترین مرکز خرید این شهرستان که صدها مغازه، پاساژ و مرکز خرید در آن واقع شده، این روزها مملو از جمعیتی است که برای خرید لباس و مایحتاج عمومی در شهر حضور پیدا می کنند، دستفروشان در کنار خیابان بساط پهن کرده و تلاش مسئولان شهرستان، واحد سد معبر و دیگر ارگان‌ها برای ممانعت از حضور مردم به جایی نرسیده است.

با وجود تأکید فرمانداری قرچک، در برخی از مناطق این شهرستان بازارهای روز دایر بوده و مردم نیز بدون توجه به مسائل بهداشتی، از این مراکز خرید می‌کنند.

در شهرستان ورامین نیز با وجود تمامی تمهیدات صورت گرفته، مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و مراکز خرید و فروشگاه‌ها پذیرای مردم هستند.

در کنار واحدهای عرضه پوشاک، کیف و کفش و سایر لوازم مورد نیاز مردم در شب عید، فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی نظیر فروشندگان لبو و باقالی، بستنی، ذرت مکزیکی، اسنک و آلوچه بدون رعایت حداقل مسائل بهداشتی، محصولات خود را می‌فروشند و مردم نیز بدون توجه به هشدارهای مسئولان، این مواد را خریداری کرده و در همان خیابان استفاده می‌کنند.


بر اساس دستورالعمل ستاد پیشگیری از کرونا ورامین، ساعت فعالیت مراکز خرید تا ۱۹ هر روز تعیین شده ولی این واحدها بدون توجه به اخطاریه‌ها، تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بانک‌های ورامین هر روز مملو از جمعیتی است که بدون توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا، کارهای روزمره خود را انجام می‌دهند و این امر، متصدیان بانک را بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار داده است.

در شهرستان پاکدشت که از امروز در شرایط بحرانی ابتلای به ویروس کرونا قرار گرفته، مردم بدون هراس از امکان ابتلا به این بیماری به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که فرماندار پاکدشت مجبور شد برای جمع‌آوری دستفروشان، شخصا وارد میدان شود تا این از فعالیت این افراد برای حفظ سلامت مردم، جلوگیری شود.

فشار کاری روزهای اخیر باعث شد تا هادی تمهیدی فرماندار پاکدشت پیش از ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شود.


مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند
رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین از مردم خواست تا این بیماری را جدی بگیرند و با سهل‌انگاری خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا قرار ندهند.

بهرام چوبان گفت: مردم باور کنند که این بیماری با کسی شوخی ندارد، زن و مرد، پیرو جوان نمی‌شناسد و نباید تصور کرد که فقط دیگران به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی افزود: کادر درمانی بیمارستان شهید مفتح و سراسر کشور با تمام وجود به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم می‌باشند ولی تا زمانی که مردم برای ممانعت از شیوع این ویروس اقدام نکنند، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

چوبان تأکید کرد: ویروس کرونا پشت درب منزل همه قرار دارد تا زمانی که زنجیره انسانی قطع نشود، به راحتی بین افراد جامعه منتقل می‌شود.

مردم همچون همیشه یاریگر یکدیگر باشند

فرماندار ورامین نیز گفت: مردم ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط یاریگر همدیگر بوده و با ایثار و از خودگذشتگی در برابر تمامی تهدیدات ایستادگی‌ نموده‌اند، امروز دورانی است که همه باید به کمک یکدیگر آمده و با جدی گرفتن این بیماری، از شیوع آن جلوگیری کنند.

حسین کاغذلو افزود: تمامی امکانات مادی و معنوی ارگان‌ها، ادارات، شهرداری‌ها، سازمان‌های مختلف، بخشداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان ورامین به بحث پیشگیری از ویروس کرونا اختصاص پیدا کرده، تمامی اماکن عمومی شهرستان به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود ولی این ویروس، از فرد به فرد منتقل می‌شود و تا زمانی که مردم در اماکن عمومی حضور پیدا کنند، تمامی این اقدامات ابتر باقی می‌ماند.

وی تأکید کرد: بسیاری از اصناف و بازاریان در شب عید که وقت کسب و کار است برای سلامتی مردم، فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند در مقابل از مردم نیز توقع می‌رود تا در خانه بمانند و کمتر در شهر تردد کنند.

پاکدشت در شرایط بحرانی قرار گرفته است

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری پاکدشت نیز از شرایط بحرانی نزدیک به خط قرمز در این شهرستان خبر داد و از مردم خواست تا از منازل خود خارج نشوند.

حسین شیرازی در جلسه روز دوشنبه ستاد مقابله با کرونا گفت: شرایط برای استقرار درمانگاه صحرایی در شهرستان پاکدشت فراهم شده تا در صورت افزایش افراد مبتلا، بیماران کرونایی در این مراکز بستری شوند.

وی تأکید کرد: پاکدشت در شرایط بحرانی قرار دارد و حضور مردم در خیابان‌ها، این شرایط را تشدید می‌کند.

شهرستان‌های ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق تهران واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.