خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر ۱۵ اسفندماه ۲۳ هزار و ۳۲۷ مورد تست کرونا در کشور گرفته شده که فقط آزمایش ۳۵۱۳ نفر مثبت بوده است و نیز روند بهبود یافتگان رو به افزایش بوده و ۷۳۹ بهبود یافته و متأسفانه تاکنون ۱۰۷ نفر نیز فوت شده‌اند.

اما مقابله با این ویروس که به سرعت در حال انتشار است، نیاز به بسیج همگانی و حضور همه اقشار دارد که خوشبختانه کشور ما تجربه‌های موفقیت آمیزی در مواجهه با مشکلات و حضور اقشار گوناگون مردم در صحنه دارد، این بار نیز شاهد چنین حضوری به ویژه در استان تهران هستیم.

تا زمان نگارش این گزارش، تهران با تعداد یک هزار و ۳۵۲ مبتلا به کرونا در صدر استان‌های کشور در تعداد مبتلایان به کرونا بوده است و در چنین شرایطی ضرورت حضور دستگاه‌های اداری، نهادها و نیز گروه‌های مردمی برای ضدعفونی کردن معابر و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش ابتلاء مردم به این ویروس بیش از پیش احساس می‌شود.

حضور روحانیون در کنار مردم برای ضدعفونی معابر

در ورامین، به عنوان مهد انقلاب اسلامی روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهر در اقدامی جهادی به ضدعفونی کردن خیابان‌ها، معابر، دستگاه‌های «ای. تی. ام» و وسایل بازی و…پرداختند.

معاون حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حفظ بهداشت عمومی و سلامت مردم، وظیفه همگانی است، اظهار داشت: حاضریم، هر کاری که نیاز باشد و در هر بخشی که احساس نیاز باشد، برای غلبه بر کرونا انجام دهیم.

حجت الاسلام علی صادقی اضافه کرد: در جلسات فوق‌العاده‌ای که با هدف مقابله با شیوع کرونا بین طلاب و روحانیون برگزار شد، تمام اقدامات مربوط به پیشگیری از شیوع این ویروس در حوزه علمیه گوشزد شد.

وی گفت: ما به ضدعفونی کردن اماکن عمومی، پارک‌ها، مبلمان شهری، بازار، محدودۀ بیمارستان‌ها و… ادامه می‌دهیم، تا به وظیفه خود در قبال سلامت و بهداشت عمومی عمل کرده و مانند همیشه در کنار مردم باشیم.

صادقی اضافه کرد: حرکت جهادی مبلغان و طلاب شهرستان ورامین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و رفع نگرانی از مردم عزیز با گندزدایی و ضد عفونی کردن نقاط حساس شهر به صورت مداوم و هر شب با حضور طلاب و علمای این شهرستان، رأس ساعت ۲۴ انجام می‌شود و فراخوان برای حضور طلاب، روحانیون و حتی مردم عادی صادر شده است که علاقمندان می‌توانند به حوزه علمیه امام صادق (ع) مراجعه کنند.

ضدعفونی معابر و اماکن عمومی ملارد و پرند

شهردار ملارد در غربی‌ترین نقطه استان تهران نیز با بیان این‌که شهرداری این شهر در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی امکانات را به کار می‌گیرد، به خبرنگار مهر گفت: تمامی اماکن عمومی و سطح معابر شهر توسط دستگاه‌های ضد عفونی کننده بزرگ و دستی ضدعفونی می‌شود.

محمد صادق کولیوند افزود: شهرداری در هر مقطعی وظیفه‌ای بر عهده دارد و در حال حاضر رعایت بهداشت برای سلامتی شهروندان اولویت شهرداری است که در همین راستا ضدعفونی کردن و گند زدایی سطح شهر در دستور کار قرار گرفته و به قوت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: خیابان‌های اصلی ملارد با استفاده از خودروهای مکانیزه و کامیون و داخل کوچه‌ها با استفاده از وسایل کوچک و حتی کوله پشتی‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده گندزدایی می‌شود.

شهردار پرند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در تداوم اقدامات پیشگیرانه این شهرداری جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، ایستگاه و واگن‌های ریل باس پرند ضدعفونی می‌شوند، اظهار کرد: طی چند روز اخیر و از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، مدیریت شهری پرند تمام امکانات و توان خود را برای مقابله با این ویروس و حفظ سلامت شهروندان به کار گرفته است.

علیرضا عرب با بیان اینکه سلامت و آرامش مردم مهمترین اولویت مدیریت شهری است، اظهار داشت: عملیات ضد عفونی کلیه معابر و اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربری و ناوگان حمل و نقل به طور مستمر در حال اجراست و امیدواریم تا با رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر این ویروس از کشورمان ریشه کن شود.

توزیع مواد ضدعفونی کننده بین تاکسیرانان قرچک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری قرچک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از توزیع مواد ضد عفونی کننده برای تاکسی‌های شهر قرچک جهت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و افزود: سومین مرحله توزیع مواد ضد عفونی کننده بین تاکسی‌های قرچک نیز انجام شد.

خلیل شعبانی اضافه کرد: بسته‌های ماسک جهت ارائه به تاکسیرانان نیز به دستمان رسیده و توزیع آنها به زودی انجام خواهد شد و نیز تاکسیرانان قرچکی در خصوص پیشگیری ابتلاء خود و مسافرانشان به ویروس کرونا آموزش دیده‌اند.

مراکز اقامتی دماوند پذیرای مسافر نیستند

فرماندار دماوند، در شمال شرق استان تهران نیز از مسافران خواست، در ایام نوروز به این شهرستان صفر نکنند و به خبرنگار مهر گفت: تمام مراکز اقامتی و تفریحی دماوند از پذیرش مسافر معذور هستند.

مجید صفری از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و نیز کمیته‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا دماوند خبر و ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که تمامی همکاری‌های لازم را برای شکست بیماری کرونا در شهرستان دماوند با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

وی خواستار کاهش حضور و تردد مردم در تجمعات و اماکن شلوغ شد.

به نظر می‌رسد، که عزم مردم و مسئولان در سراسر استان تهران، برای مقابله با ویروس کرونا راسخ است و همه با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» در حال مقابله با این بیماری بوده و به موفقیت و پیروزی در این مسیر ایمان دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1373546
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.