بهمن خطیبی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به امروز، فقط یک نفر فوتی مبتلا به بیماری کرونا جزو آمار مبتلایان شهرستان قرچک بوده که البته این مرد ۵۰ ساله نیز به دلیل داشتن مشکلات قلبی و تنفسی و بدون مراجعه به بیمارستان قرچک، در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت شده‌اند.
این مسئول افزود: تا کنون ۳۲ نفر مشکوک به بیماری کرونا در قرچک شناسایی شدند که از این تعداد ۸ نفر جهت مداوا به بیمارستان‌های تهران اعزام شده‌اند و حال عمومی باقی افراد  مطلوب بوده و سلامت آنان تحت نظارت کادر پزشکی شهرستان قرار گرفته است.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،نیروهای بهداشت محیط شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی بر نحوه گندزدایی اماکن عمومی نظارت داشته و آخرین دستورالعمل‌های نحوه ضدعفونی را ارائه می‌دهند.
خطیبی افزود: بازدید از نحوه گندزدایی تمامی مراکز به‌ویژه مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و دیگر واحدهای صنفی بطور مرتب انجام می‌شود.
این مسئول یادآور شد: از موارد تاکیدی شورای پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان، نظارت دقیق بر بهداشت اماکنی نظیر مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز توانبخشی، اماکن متبرکه، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و دیگر واحدهای خدمات شهری و روستایی است که  این مهم با جدیت انجام می‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.