به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی اظهار داشت: اوایل خرداد امسال پرونده‌های متعدد سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری های غرب تهران دریافت شد که به این ترتیب دستگیری سارقان در دستور کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرویی که سارقان در صحنه‌های سرقت از آن استفاده می کردند کشف شد، افزود: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مالک خودرو ساینا سفید رنگ به نام «یونس» ۳۵ ساله شدند.

وی با اعلام اینکه د بررسی سوابق مالک خودرو هیچ گونه سابقه کیفری بدست نیامد، تصریح کرد: مخفیگاه مالک خودرو در اندیشه شناسایی و دستور دستگیری یونس و سایر همدستانش از مرجع قضائی دریافت شد.

میرزکی اضافه کرد: تیمی از ماموران عملیات این معاونت به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند یکم اسفند در یک عملیات ضربتی مالک خودرو را دستگیر و از مخفیگاه وی خودروی ساینا و یک دستگاه دوچرخه کشف کردند و متهم به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی انتقال یافت.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: یونس در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد ولی بعد از ۱۰ روز مقاومت و مشاهده مدارک و مستندات اعتراف کرد.

به گفته وی، مالک خودرو اعتراف کرده است که به اتفاق سه تن از همدستانم داخل کابین خودرو، صندوق عقب، ای سی یو، باطری و لوازم با ارزش خودروها را در محدوده های غربی تهران سرقت می کردیم و اموال سرقتی را به مالخری به نام " فرامرز " ۳۸ ساله می فروختیم.

میرزکی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند طی عملیات‌های پلیسی هر سه سارق لوازم داخلی خودرو و خریدار اموال سرقتی را در محدوده های مشگین دشت، سر آسیاب و ملارد دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهمان به جرایم ارتکابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: یونس در ادامه اظهارات خود گفت که از آنجایی که هیچ گونه سابقه ای ندارد فکر نمی کرد که دستگیر شود و با خودور شخصی خود به اتفاق همدستانش به سرقت می رفت.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را بالغ بر 500 میلیون تومان برآورد کرده اند.

وی افزود: هر پنج متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی راهی زندان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.