به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده امروز سه شنبه در نشست استاندار تهران با شهرداران این استان افزود :فضاهای شهری نظیر بوستان‌ها یا ناوگان حمل و نقل عمومی در مواقع بحرانی نظیر کرونا ویروس بی دفاع هستند و این انتظار را  از شهرداران  داریم که در شرایط بحرانی اثربخشی به موقع داشته باشند.  

وی تصریح کرد: فضاهای شهری و عمومی در شهرهای استان باید بتواند در حوزه های کالبدی و اجتماعی در برگیرنده سر فصل های راهبردی در حوزه  تاب آوری شهری باشند و مدیریت شهری نیز در جهت فراهم کردن آرامش روانی شهروندان و آموزش های شهروندی گام بردارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: اقدامات به موقع شهرداران در مواقع بحرانی  می تواند آرامش خاطر شهروندان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: تاب آوری شهری در مواقع بحرانی یکی از موضوعات جدی پیش روی شهرداران این استان است و به زودی برنامه ای جامع در این خصوص به شهرداران ابلاغ خواهد شد.  

تقی زاده اظهارداشت: امسال ستادهای سفر نوروزی با محدودیت‌های جابجایی جمعیت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار دارد و باید مراقبت کنیم تا جابجایی جمعیت به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در این زمینه خواستار همکاری حداکثری شهرداران با شبکه های بهداشت و مراکز درمانی در خصوص مقابله با ویروس کرونا شد.

تداوم خدمت رسانی به مردم؛ راهبرد شهرداران

تقی زاده گفت: شهرداران استان تهران در تمامی مناطق باید خدمات رسانی در شرایط بحرانی و غیر معمول را در پیش بگیرند و آن را به عنوان راهبرد خود انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: از ابتدای سال جاری، مردم و شهروندان روزهای پر فراز و نشینی را سپری کرده اند و شاهد وقایع تلخ و ناگوار بسیاری بوده اند.

وی یادآورشد: نیروهای مدیریت بحران علاوه  بر خدمت رسانی در استان تهران، به مناطق سیل زده ۲ استان گلستان و خوزستان نیز کمک کردند و خدمات قابل توجهی به این مناطق ارائه شد.

تقی زاده اظهارداشت: در کنار این حوادث تلخ و ناگوار، اقدامات قابل توجه و شایسته تقدیری نیز انجام شد که از آن جمله می توان به افزایش سرانه فضای سبز برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: خدمات رسانی گسترده در مراسم تشییع با شکوه سردار شهید قاسم سلیمانی نیز از دیگر اقدامات قابل تقدیر مدیریت شهری در پایتخت و استان تهران محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت شهرداران برنامه ملاقات با مردم برای کاهش مشکلات آنان را به اجرا گذاشته اند که این اقدامات نباید در شرایط بحرانی این روزهای استان به سبب کاهش ساعت اداری و دور کاری نیروها و احتیاط مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کم رنگ شود.

تقی زاده تاکید کرد: در صورتی که ملاقات حضوری با شهروندان برای شهرداران و مسئولان شهری میسر نیست، می توانند مسائل مردم را از طریق تلفن پیگیری کنند.

این نشست به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور شهرداران تمامی مناطق و شهرهای استان تهران در استانداری برگزار شد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز ۹۲ هزار و ۱۸۲ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۲۹۳ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۱۳۱ نفر نیز جان باخته اند.

ایران با دو هزار و ۳۳۶ ابتلا، ۷۷ فوتی و ۴۳۵ بهبود یافته، سومین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۱۵۲ مورد و  کره جنوبی با ۵ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.