به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز سه شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با شهرداران استان تهران افزود: وضعیت و شرایط امروز بسیار حساس است و شهرداران  برای مبارزه با بیماری کرونا و ضد عفونی کردن معابر عمومی شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی وظایف خطیر و سنگینی بر عهده دارند.

وی یادآورشد: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر و استان تهران کار بزرگی محسوب می شود که به خوبی در حال انجام است.

محسنی بندپی اظهارداشت: ضد عفونی کردن سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های شهری و نظافت معابر عمومی برای ارتقای سطح بهداشت شهروندان باید مدنظر همه شهرداران قرار گیرد و تا استقرار شرایط پایدار ادامه یابد.

استاندار تهران گفت: ویروس کرونا به همان نسبت که خطرناک است به همان اندازه نیز با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از بین می رود.

تاکید بر نقش سازمان همیاری شهرداری ها

وی به اجرای طرح های مدیریت پسماند صنعتی و ساماندهی روان آب ها در آینده نزدیک اشاره و خاطرنشان کرد: صاحبان اصلی سازمان همیاری شهرداری های استان تهران، مجموعه شهرداری ها به عنوان سهامداران این سازمان هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: طرح های مطالعاتی در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی و شهری و همچنین ساماندهی روان آب های سطحی را در دست اقدام داریم و عملیاتی شدن این طرح ها در گرو نقش فعال همه شهرداری ها و اقدامات اثرگذار سازمان همیاری شهرداری های استان است.

استاندار تهران گفت: همکاری شهرداران می تواند این سازمان را پویا و متحول کند هرچند که امروز شهرداری ها نیز به لحاظ اقتصادی  شرایط مطلوبی ندارند.

وی اضافه کرد: امیدوارم اقدامات ما به عنوان مسئولان استان‌تهران به نحوی باشد که بتوانیم در ایام‌منتهی به پایان سال و بحران کرونا، برای مردم این استان آرامش روانی و نشاط را به همراه داشته باشد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۹ نفر جان باخته اند.

ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد،  کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با یکهزار و ۷۰۴ مورد به شمار می رود.

استان تهران نیز با ثبت ۱۷۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.