مصطفی اقلیما روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بزرگ نمایی، عدم آگاهی و اطلاع رسانی دقیق به جامعه در خصوص شیوع ویروس کرونا ، موجب بروز احساس ناامنی و وحشت در حوزه سلامت برای شهروندان می شود.
وی افزود: متاسفانه در فضای مجازی برخی افراد با انتشار اخبار و مطالب کذب و متناقض بر ترس و استرس جامعه می افزایند.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: آگاهی رسانی از سوی پزشکان و مسئولان مربوطه در زمینه ویروس کرونا سبب غلبه و ترس و استرس مردم در جامعه می شود.
وی خاطر نشان کرد: ارائه اطلاعات و آمار دقیق از افراد مبتلا به ویروس کرونا و حتی کشته شدگان، وحشت و ترس اذعان عمومی را از بین می برد.
اقلیما یادآور شد: بازگویی و بیان واقعیت ها برای جامعه، نحوه پیشگیری و آموزش توسط متخصصان این حوزه بسیاری از مشکلات و معضلات را در زمینه شیوع ویروس کرونا از بین می برد.
وی اضافه کرد: مدیریت دقیق و کنترل شده و همچنین ایجاد اعتماد عمومی راهکاری موثر در غلبه بر رعب و وحشت جامعه و مقابله با ویروس کرونا است.
بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته ۸۹ هزار و ۸۰۶ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۶۹ نفر نیز جان باخته اند.

ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد، کره جنوبی با ۴ هزار و ۳۳۵ مورد و ایتالیا با یکهزار و ۷۰۴ مورد به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.