«زینب نصیری» امروز چهارشنبه در گفت وگو با روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: ۱۱۳ نفر از مشاوران و روانشناسان سازمان نظام روانشناسی با همکاری این نهاد برای ارائه خدمات در حوزه‌ مشاوره و سلامت روان در وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت اعلام آمادگی کرده‌اند و ما در تلاش هستیم زمینه های همکاری مشترک با آنان را در اسرع وقت فراهم کنیم.

وی افزود: این مشاوران و روانشناسان دارای پروانه سازمان نظام روانشناسی هستند و قرار است در قالب کار داوطلبانه در زمینه مشاوره و روانشناسی به مردم خدمت‌رسانی کنند.

به گفته نصیری، داوطلبان سازمان نظام روانشناسی می‌توانند علاوه بر خدمات مشاوره‌ای، در زمینه تولید محتواهای مرتبط با سلامت روانی جامعه و ارتباط با گروه‌های در معرض آسیب روانی با شهرداری همکاری کنند. 

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در حال تعریف زمینه‌های کار و همکاری با این افراد است، اظهارداشت: تعداد مشاوران و روان‌شناسان داوطلب قابل توجه است و شهرداری از این امر استقبال می‌کند.

نصیری گفت که سامانه ١٣٧ شهرداری تهران نیز آماده دریافت اعلام آمادگی شهروندان با تخصص های مختلف در خصوص انجام کار داوطلبانه در این روزهاست.

 اداره کل سلامت شهرداری تهران تاکنون آموزش شهروندان برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس، مساجد و سرای محلات را با همکاری مراکز بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز کرده است.

 این نهاد همچنین اعلام کرده است در صورت نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ۳۵۲ خانه سلامت در سطح محلات شهر تهران را با همه امکانات، ظرفیت‌ها، افراد داوطلب محلی، مشاوره ، روانشناسی و آموزش در اختیار مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می دهد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، بیشترین استان‌های درگیر ویروس کرونا در کشور، استان‌های تهران، قم و گیلان هستند.

ایران با یکهزار و ۵۰۱ ابتلا با ۶۶ فوتی و ۲۹۱ بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۲۶ مورد، کره جنوبی با ۴ هزار و ۸۱۲ مورد و ایتالیا با ۲ هزار  و ۳۶ مورد به شمار می رود.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز ۹۰ هزار و ۹۳۲ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۱۱۹ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.