«کریم ذوالفقاری» روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰۵ واحد پرورش قارچ در استان تهران فعال است که شهرستان های ملارد و شهریار بیشترین واحدهای تولیدی این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه استان تهران قطب تولید قارچ کشور است افزود: ۲۹ درصد قارچ تولیدی کشور در این استان تولید می شود و واحدهای فعال علاوه بر تولید قارچ در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول نیز فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد واحدهای پرورش قارچ در کنار تولید واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی نیز دارند و همچنین ۵ واحد تولید کمپوست قارچ در استان تهران فعال است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف آب برای پرورش قارچ بسیار کم است و با توجه به فاصله کوتاه ۵۰ تا ۷۰ روزه کاشت تا برداشت آن به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

به گفته ذوالفقاری، استان تهران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین توسعه واحدهای پرورش قارچ این استان را در جایگاه برتر در تولید این محصول قرار داده است.

قارچ خوراکی دارای ۳ نوع ویتامین دی، سی و ب یک است و به دلیل پروتئین بالا می تواند جایگزین بسیار خوبی برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان تولید قارچ در استان تهران حدود ۳۶ هزار تن بود که این میزان امسال به ۴۰ هزار تن رسید.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

این استان در تولید قارچ سرآمد کشور است و واحدهای این محصول بیشتر در شهرستان های شهریار، ملارد، پاکدشت، ورامین و پیشوا فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.