به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام محمدعلی انصاری در نخستین جلسه سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) اظهار داشت: هیچ شائبه ای در تحمیل و بستن فضای کشور غالب نشود و همه جناح‌ها و سلیقه‌ها باید باشند

وی اظهار امیدواری کرد، در چند روز آینده شور انتخاباتی از امروز بیشتر شود و جناح های سیاسی کاری کنند که طرفداران آنها پرشورتر به صحنه بیایند.

این مسئول ادامه داد: انتظار این بود و هست که هر انتخاباتی در کشور ما پرشکوه تر، آزادتر، شادکننده تر و توأم با دستاوردهای بیشتر برای مردم باشد. این خواسته همه ما است. اگر امام هم در میان ما بود و از او سؤال می کردیم بزرگترین آرزوی شما چیست، خواهند فرمود من دوست دارم حداکثر مردم به صحنه بیایند؛ همان طوری که رهبر معظم انقلاب بر حضور حداکثری تأکید دارند.

انصاری تأکید کرد: ما نباید دنبال سیاه نمایی باشیم و مصالح فردی و گروهی را بر مصالح جمهوری اسلامی ترجیح دهیم و دهان به حرف های نا به جا درباره رقیب بگشاییم. نه در آیین اسلام و نه در اخلاق امام و رهبری است که کسی به رقیب خود اهانت کند. هیچکس قدرت آن را ندارد که بتواند یک گروه یا یک فکر را از صحنه حذف کند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی اظهار داشت: امروز روز همدلی و حمایت از یکدیگر و ارکان نظام است، اگر از دست اندرکاران نظام حمایت نکنیم به انقلاب ظلم کرده ایم. امروز خیلی از قوا و دولت مردان نظام با اراجیفی که در خارج از کشور و بعضاً از دهان بیگانه پرستان خارج می شود، با مظلومیت تلاش می کنند.

وی افزود: مگر وجدان ما مرده و نمی دانیم کشور ما در چه وضعیتی است، حتی شرکای تجاری ما در معاملات سعی می کنند بیشترین امتیاز را از ما به نفع خودشان بگیرند؛ بستن حساب ها و نیامدن دارو و ملزومات مردم و تحریمهای ظالمانه به جای خود. چه چیزی جز وحدت، انسجام و برادری این ملت را روی پای خودش نگه می دارد؟ ما باید انسان تربیت یافته در متن مشکلات باشیم. کدام جای دنیا است که مشکلات ندارد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی(س) گفت: سه سال در ماه رمضان مراسم بزرگداشت امام را برگزار کردیم. یادگار امام از مقام معظم رهبری استفسار فرمودند: که مراسم سال آینده بزرگداشت امام به چه صورت باید برگزار شود و مقام معظم رهبری فرمودند: مراسم بزرگداشت امام باید با همان کیفیت سالهای قبل از ماه رمضان برگزار شود.

وی تأکید کرد: تمام توفیقات ما به برکت برافراشته بودن پرچم و نام و مکتب سیاسی امام است. هرچه مراسم بزرگداشت امام باشکوه تر باشد اقتدار و عظمت ملت ما بیشتر خواهد شد و قدرت بازدارندگی ما بیشتر می شود. پس باید به دنبال ایجاد بستر و امکانات حداکثری در مراسم بزرگداشت امام باشیم تا همه دنیا موج حضور مردم را در بزرگداشت امام شاهد باشند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: باید اصول و رئوس برنامه های ما مثل سال های قبل از برگزاری مراسم در ماه رمضان باشد. یعنی مراسم را در ساعات اولیه روز ۱۴ خرداد برگزار گردد و مردم نیز در ساعات اولیه روز حضور داشته باشند. منتظریم به یاری خداوند در سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام حماسه دیگری خلق شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای حضور زائرین حرم امام خمینی(س) اظهار داشت: کمیته های مختلف سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام از امروز کار خود را آغاز می کنند و از وزارت محترم کشور هم درخواست می کنم که دستورالعمل های لازم را برای سراسر کشور ارسال کنند. در سی سال گذشته تجربه های خوبی در عرصه های مختلف خدمات به مردم به دست آورده ایم و ان شاء الله آینده این تجربه کامل تر خواهد شد.

انصاری در پایان گفت: ما باید در مقابل طرح ننگین معامله قرن یک همایش بزرگ بین المللی در خنثی کردن آثار شوم این سیاست برگزار کنیم. لذا همایشی را با محوریت مقابله با آثار شوم معامله قرن در ایام بزرگداشت امام خواهیم داشت.

در  ادامه این جلسه رییس سازمان مدیریت بحران و نماینده ویژه دولت در ستاد بزرگداشت، گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی کشور و همه نیروها با عشق و علاقه ای که به امام دارند، همه امکانات خودشان را به صحنه بیاورند.

اسماعیل نجار افزود: بعد از مراسم امسال دنبال آسیب شناسی بوده ایم و به همه استان ها اعلام کردیم که پیشنهادات خودشان را ارائه دهند. یکی از موضوعات توجه به زیارت اولی ها بود و موضوع اول این است که در صورت امکان قومیت های دارای لباس خاص با لباس خودشان در این مراسم شرکت کنند. مسأله دیگر این است که اعزام زائرین از شهرهای دور از مسیر ریلی انجام شود.

نجار اظهار داشت: ان شاء الله تمهیدات لازم برای حضور تمام زائران عاشق را داشته باشیم و تأکید خواهیم کرد که ستادهای بزرگداشت امام را در سراسر کشور با حضور استانداران تشکیل دهند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و فرمانده قرارگاه شهید فهمیده نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه قرارگاه شهید فهمیده تأمین امنیت مراسم بزرگداشت امام خمینی است، گفت: حضور مردم تأمین کننده امنیت است. اگر عین الاسد را زدیم و آمریکا جرأت نکرد پاسخ دهد به دلیل حضور میلیونی مردم بود. اگر حضور مردم در سی و یکمین بزرگداشت امام پررنگ باشد با خودش امنیت می آورد.

سردار محمدرضا یزدی یادآور شد: آمریکایی ها و دشمنان به دنبال این هستند که حضور مردم در عرصه های مختلف کمرنگ باشد. خواهش ما این است که مردم برای رقم زدن آینده روشن تر برای کشور حتما در انتخابات به صحنه بیایند و نظر رهبری هم همین است.

سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور ناجا نیز در ادامه این نشست گفت: یکی از مراسم هایی که ملت ایران از روی عشق و علاقه حضور پیدا می کنند مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) است. نیروی انتظامی و پلیس راهور هم تمام تلاش خودشان را به صورت شبانه روزی برای این مراسم به کار می برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.