یدالله صادقی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: بیش از ۶۰ درصد از چهار هزار تن پرتقال از مازندران و سه هزار تن سیب از دماوند برای نوروز در سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب و پرتقال در زمان توزیع یعنی دهه سوم اسفند ماه اعلام می شود ادامه داد: قیمت تمام شده این دو نوع میوه بستگی به شرایط دارد اما شاید دولت بخواهد قیمت را پایین تر از قیمت تمام شده اعلام کند.

صادقی خاطرنشان کرد: هر فعالیت تامین و توزیع باید توسط مدیران ذی ربط کنترل شود تا دست سودجویان کوتاه شود و نتوانند کالایی را احتکار کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۴ تا۲۳  اسفندماه در شهر تهران برپا می شود و در شهرستان‌های استان نیز به تناسب جمعیت حداقل یک نمایشگاه برگزار می‌شود.

صادقی اضافه کرد: در این نمایشگاه‌ها کالاهایی مانند؛ کیف،  کفش، پوشاک، مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز وارداتی، شکر، برنج، روغن نباتی و محصول‌های شوینده و بهداشتی با نرخ مصوب و تخفیف پنج تا ۱۵ درصدی عرضه می‌شود.

وی گفت: قیمت گوشت مرغ گرم از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰ تومان تثبیت شده مورد تائید ستاد تنظیم بازار است، با توجه به استقبال مردم از گوشت مرغ ممکن است آنها تمایلی به گوشت قرمز یخ زده نداشته باشند اما باز هم این نوع گوشت در نمایشگاه ها عرضه می شود.

صادقی با بیان اینکه نمایشگاه های ویژه نوروز در شهر آفتاب، مجتمع گوشت، فرهنگسرای خاوران، بوستان گفتگو، مصلی امام خمینی (ره)، پارک ارم و بوستان برگزار می شوند، ادامه داد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان نیز جشنواره نوروزی برگزار می‌شود و اقلام با تخفیف به شهروندان عرضه می شود.

وی تصریح کرد: در هر نمایشگاه ۱۰ غرفه برای عرضه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از اول اسفند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از  اوایل اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده استمرار دارد، در این طرح تمامی مبادی تامین و نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع مورد بازرسی می شود تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری شود.

صادقی افزود: کل عمده فروشی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در تحویل کالا از نظر کمیت، کیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۲۴، در سایت ۱۲۴.ir به عنوان درگاه دریافت شکایات مردمی به صورت ۲۴ ساعته ثبت کنند.  

فروش فوق العاده سه هزار واحد صنفی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: مقرر شده سه هزار واحد صنفی در حوزه کیف، کفش و پوشاک نیز فروش فوق العاده داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه فهرست واحدها صنفی که فروش فوق العاده دارند در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود، افزود: براساس قانون نظام صنفی، واحدی که مبادرت به حراج می‌کند باید  قیمت‌های قبل و بعد را به صورت مقایسه‌ای در معرض دید مصرف کننده قرار دهد.

وی تصریح کرد: برای میزان تخفیف محصولات ضریب خاصی در نظر گرفته نشده اما میزان تخفیف محصول ها از پنج درصد کمتر نیست.

صادقی در خصوص بیشترین آمار تخلفات نیز گفت: بیشترین تخلفات در استان تهران مربوط به عدم درج قیمت بر روی کالاهای غیر کارخانه‌ای است و فروشنده ها باید کالاها را قیمت گذاری کنند در غیر این صورت با آنها به شدت برخورد می‌شود.

ضوابط توسعه کارخانه های صنعتی کاهش می یابد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در خصوص واحدهای صنعتی نیز گفت: بیشتر واحدهای صنعتی متقاضی توسعه و افزایش کارخانه ها و محصولات خود هستند اما براساس ضوابط استقرار بارگذاری جدید آنها موجب آسیب به محیط زیست تلقی می شود.

در آخرین بازید مسئولان سازمان صمت استان با مدیرکل سازمان محیط زیست از واحدهای صنعتی به توافق رسیدیم تا برخی از محدودیت ها در زمینه استقرار واحدهای صنعتی کم شود.

صادقی افزود: نامه ای از سوی وزارت صمت در خصوص کاهش محدودیت های استقرار واحدهای صنعتی به دولت داده شده تا بتوانیم در این زمینه پاسخگوی نیاز سرمایه گذاران باشیم.

وی تصریح کرد: واحدها و کارخانه های صنعتی استان تهران ۴۰ تا ۵۰ سال است که احداث شده که باید ماشین ها و خطوط آنها با تکنولوژی های جدید تعویض یا نوسازی شود تا بتوانیم با تنوع محصولات مورد نیاز مردم به بازارهای هدف دست یابیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.