به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مراسم اختتامیه این مسابقات در بین ۵۰۰ دانش آموز علاقه مند ۱۳۰ مدرسه در شهرستان پردیس برگزار شد.

این مسابقات برای نخستین بار در مقطع تحصیلی ابتدایی در شهرستان  پردیس برگزار شده است و  بخش کتبی، شرکت کنندگان دختر و پسر در رشته های پیام قرآنی، احکام، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و انشای نماز به رقابت پرداختند.

امام جمعه شهرستان پردیس در حاشیه بازدید از برگزاری اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن امروز تمام هم و غم خود را برای نفوذ به اعتقادات ما و جذب  کودکان و نوجوان ما به سوی خود گذاشته است.

حجت الاسلام سید حسین حسینی با بیان اینکه مباحث قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: کتاب قرآن بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی ما است و باید برنامه زندگی قانونی و اجتماعی ما باشد.

وی ادامه داد: سنین ابتدایی بهترین زمان برای یادگیری قرآن و مقابله با تهاجم فرهنگی است و کودکان آمادگی بیشتری برای یادگیری کتاب آسمانی دارند.

شهردار پردیس در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: کانون قرآن و عترت شهر پردیس در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری رسید و با همکاری اداره آموزش و پرورش جشنواره دانش آموزی قرآن و عترت را در پردیس برگزار کردیم.

کوروش گلریز با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت پذیرش ۲۰۰ دانش آموز را برای دوره‌های آموزش قرآن دارد، اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب خانواده ها و دانش آموزان از برگزاری مسابقات قرآنی کلاس‌های آموزشی برای تمام سنین در دو شیفت صبح و عصر برگزار می‌شود و ما آمادگی برگزاری مسابقات در سطح گسترده تر را داریم.

وی ادامه داد: در این مجتمع قرآنی، آموزش پایه و نخبه پروری در امور قرآنی را از سنین ابتدایی در دستور کار خود قرار دادیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.