حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های این هفتهٔ نماز عبادی سیاسی جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات اظهار داشت: خواست عدالت که جز اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به خواستی عمومی تبدیل شده که لازمۀ آن مبارزه با فساد است.

وی افزود: افتخار لواسان آن است که پرچم عدالت را برافراشت و نگذاشت به زمین بماند؛ این افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شد و بحمدلله این خواست از زبان و کلام به عمل هم بدل شد. ان شاء الله بزودی خبرهای خوبی خواهیم شنید.

خطیب جمعه لواسانات با اشاره به دستگیری شهردار و دو عضو شورای شهر لواسان خاطرنشان کرد: دستگیری‌ های اخیر را هم دیده و شنیده‌اید، کار جدی است و عدالت و دستگاه عدلیه و سربازان ‌گمنام امام زمان و برادران پاسدار ما در کار خود بسیار جدی هستند.

لواسانی تذکر داد: برخی جوسازی می‌کنند، شایعه می‌سازند، و حرف‌هایی می‌زنند که وقتی حقیقت بیان شد، خجالت خواهند کشید.

وی اذعان داشت: اگر ما پرده‌دری نکنیم، خدا هم مچ ما را باز نمی‌کند. اما سربسته می گویم، وقتی حتی از پیرزن‌های تنها و بی‌کس هم نگذشتید، آن‌ وقت حساب‌تان با خداست! نمی‌دانید خدا در کمین است و صدای مظلومان را می‌شنود و آن‌وقت راه فرار ندارید؟

امام جمعه لواسانات تصریح کرد: خیلی بد کردید و اگر توبه نکنید و حقوق مردم را برنگردانید، بجز گرفتاری‌های دنیویی، در آخرت هم گرفتار عذاب خواهید شد. وظیفۀ ما امر به معروف و نهی از منکر است، و ما هم این وظیفه را تا زنده هستیم، انجام می‌دهیم و از سرزنش‌ها، توهین‌ها، تحقیرها و تهدیدها هم واهمه نداریم.

خطیب جمعه لواسانات گفت: به زودی مراجع رسمی اخبار را به صورت مستند ارائه می‌دهند و امیدوارم رسانه‌ها هم به وظیفۀ خودشان عمل کنند و این درس عبرتی شود، برای همگان که قوۀ قضائیه در مبارزه با فساد جدی است و سربازان گمنام امام زمان سلام الله علیه در سازمان اطلاعات سپاه بیدارند.

وی افزود: شاید برخی فکر کنند، دارند می‌برند و می‌خورند، اما بدانند که در کمین خدای سبحان و سربازان بیدار اسلام و امام زمان سلام الله علیه هستند. خدا حافظ و نگهبان این انقلاب و نظام است و نمی‌گذارد و اجازۀ سوءاستفاده نمی‌دهد.

مجلس فعلی با مجلس مطلوب شورای اسلامی فاصله دارد
لواسانی با تأکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس به فرموده حضرت امام در رأس امور و عصارۀ فضائل ملت است؛ باید چنین باشد اما الان مجلس ما با مجلس مطلوب شورای اسلامی فاصله معنی‌داری دارد.

امام جمعه لواسانات تصریح کرد: ما باید مجلسی قوی، کارآمد و انقلابی داشته باشیم که نمایندگان آن انقلابی، مومن، کارآمد، شجاع، دارای روحیۀ کار و تلاش سخت، روحیۀ جهادی، کارآمد، به معنای واقعی انقلابی باشند، از دشمن و قدرت‌های خارجی نهراسند و دل‌بستۀ اسلام و خدمتگزار ملت باشند.

خطیب جمعه لواسانات گفت: گروهی از داوطلبان نمایندگی به صورت خوداظهاری اموال و دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اند که کار خیلی خوبی است، زیرا مردم هم وضع فعلی و خاستگاه آنان را می‌شناسند و هم می‌توانند آن‌ها را رصد کنند که در آینده و پس از مسئولیت دچار فساد نشوند.

وی افزود: ‌اما اولاً این کار را باید همۀ داوطلبان انجام بدهند و مردم به کسانی که حاضر نیستند شفاف عمل کنند، باید ظنین باشند؛ ثانیاً در کنار آن سامانه‌ای برای ثبت دارایی‌ها لازم است و باید از همه در این سامانه ثبت و ضبط شود و در نظر و نگاه مردم باشد.

لواسانی ادامه داد: ثالثاً داوطلبان باید تعهد حقوقی بدهند که پیش و پس نمایندگی تغییرات غیرعادی مالی نخواهند داشت و اگر داشتند برخورد محکم و قاطع با آنان بشود؛ رابعاً از همه مهم‌تر در کنار آن بحث تخصص است نمایندگی مجلس کاری تخصصی است، چقدر صلاحیت برای آن است و سنجۀ آن چیست؟ باید روشی علمی و کارآمدی برای سنجش و ارزیابی توانایی‌ها نمایندگی مجلس باشد.

امام جمعه لواسانات تأکید کرد: نمایندگان باید اعلام کنند که برای حل مشکلات کشور به ویژه مسائل و مشکلات اقتصادی چه راه‌حل‌هایی دارند؛ همچنین متخصصان امر بررسی کرده و به مردم اعلام کنند که راه‌حل‌های آنان واقعی است یا خیالی!

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان، دارای ۲۰ روستا یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.