محمودرضا پیروی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر کشور در حرم مطهر امام راحل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر دارای اصول هفت گانه یگانگی، بی‌طرفی، بی‌غرضی، بشردوستی، استقلال، داوطلبی و جهان شمولی است که همه این موارد جزء دستورات اسلام و آیات قرآن در زمینه خدمت به هم نوع است.

وی با اشاره به اینکه اهداف جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ با دستورات دینی هم‌خوانی دارد، افزود: تاکید حضرت امام راحل هم کمک به مردم بوده و هلال احمر در این راستا تمام توان خود را بکار گرفته تا بتواند خدمات مورد نیاز را به مخاطبان خود ارائه کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ایران جزء کشورهای پرحادثه دنیا به شمار می رود جمعیت هلال احمر به محض وقوع حادثه و نیاز به همراهی و کمک وارد عمل می‌شود.

وی اضافه کرد: در اوایل سال جاری مشکلاتی برای استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و فارس ایجاد شد که این سازمان بر اساس وظیفه ذاتی خود در زمینه کمک به افراد اقدامات مورد نیاز را انجام داد.

پیروی ادامه داد: هنگام وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از همان ابتدای حادثه جمعیت هلال احمر وارد صحنه شد و با حمایت مردم و داوطلبان و همچنین امدادگران و جوانان توانست خدمات مطلوبی را  ارائه دهد.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف حاکم شدن ارزش‌ها روی کار آمد و امیدواریم روز به روز به سمت ارزشی کردن امور برویم، گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر وظایف ذاتی خود در امدادرسانی و خدمات دهی به جامعه هدف خود برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب و امام راحل که در حقیقت همراهی و کمک به هم نوع است پیش می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.