به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» امروز یکشنبه در آغاز یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر با تبریک فرا رسیدن چهل ویکمین فجر انقلاب افزود: در ماه‌های گذشته شاهد وقایع تلخی نظیر حوادث آبانماه، ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و ظلم تاریخی به ملت فلسطین با نام معامله قرن بودیم و در ماه آینده نیز انتخابات مجلس و تشدید تحریمها و فشارهای ظالمانه را بر کشور شاهد هستیم.

هاشمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی پاسخی به این نوع فشارها بود و آنچه که موجب اجماع، همدلی و همراهی مردم ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) شد، حس آزادگی، استقلال طلبی و مخالفت با خفقان واستبداد موجود بود.

رئیس شورای تهران گفت: مردم ایران برای تحقق نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی حاضر به پرداخت هزینه های سنگین انقلاب شدند و در دهه های مختلف در برابر فشارها، مشکلات و بحرانهای گوناگون مقاومت کردند.

وی یادآور شد: مردم در دهه نخست انقلاب با ایستادگی در برابر بحران های داخلی و خارجی، انقلاب را تثبیت کردند و در دهه های بعد نیز این راه را ادامه دادند.

هاشمی با بیان اینکه در نخستین سرود ملی پس از انقلاب، خدمت به مردم در تامین "دین و دنیا"ی آنها خلاصه شده بود، گفت: امروز می بینیم که شکاف وضعیت دین و دنیای جامعه با وضعیت مطلوب، بسیار عمیق شده است.

وی افزود: از رسانه ها بویژه رسانه ملی انتظار می رود تا با فاصله گرفتن از تبلیغات کلیشه ای دهه فجر، به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی بپردازد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت که این گفتمان در پیام ها، سخنرانی ها و مصاحبه های امام خمینی و نظرات شخصیت های برجسته انقلاب نظیر آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و شهید مطهری در سال 1357 انعکاس دارد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقات روزهای اخیر و اعلام رسمی معامله قرن از سوی رییس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: این موضوع با واکنش منفی جهان اسلام بویژه دولت و ملت فلسطین مواجه شده است.

وی افزود: یکجانبه گرایی ترامپ که در بد عهدی خروج از برجام مشاهده شد در نقض تعهدات بین المللی آمریکا نیز مشاهده شد و اکنون جهان اسلام نیز در یکطرفه بودن متن مشهور به معامله قرن این موضوع را کاملا لمس می کند که همه قطعنامه ها ومصوبات سازمان ملل را نقض کرده است، برخی دولتهای عربی را از همپیمانی با ترامپ علیه ایران ، در برابر ملت های خود شرمنده کرده است.

هاشمی ادامه داد: تکرار این زورگویی و عدم تعادل و توازن می تواند منشا جنبشی نوین در منطقه و بهار اسلامی دیگری باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.