به گزارش ایرنا، آیین زنگ انقلاب در ۱۲۵ مدرسه بخش مرکزی دماوند و ۸۵ مدرسه بخش رودهن با حضور پرشور دانش آموزان شهرستان و مسئولان به صورت نمادین در هنرستان زینبه شهر دماوند برگزار شد.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و تقارن آن با در پیش بودن انتخابات دوم اسفند ماه به عنوان یک رویداد مهم و اساسی، اظهار داشت: انتخابات یک حماسه بزرگ سیاسی و روزی سرنوشت‌ساز برای کشور و منطقه است و همه ما باید با شناخت درست سرنوشت خود را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند به عنوان حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه آمادگی کامل و صددرصدی برای برگزاری انتخابات را دارد و تمامی اعضای ستاد با تمام قوا برای برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش می کنند و انتظار می رود که اقشار مختلف مردم به ویژه رای اولی ها با شور و نشاط پای صندوق‌های رای بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم‌فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این مراسم در جمع دانش آموزان اظهار داشت: در کشورهای مختلف انقلاب های متعدد به پیروزی رسیده ولی انقلاب اسلامی ایران انقلابی ارزشمند بر پایه دین مبین اسلام و قانون اساسی است که باید برای قانونمند بودن آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از هر چیزی واجب تر است؛ ایران اسلامی به نام قرآن کریم و اسلام شکل گرفته و در این میان وظیفه ما برای حفظ انقلاب و خون پاک شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، داشتن عملکرد درست است که با مدیریت صحیح در عرصه های مختلف، دانش آموزانی موفق و کشوری ایمن محقق می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات ارزشمند سپاه قدس برای دفاع از کشور و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: ایشان برای دفاع از کشور و اسلام در مرزها با تلاش خود و همتی انقلابی، علیه دشمن ایستاند و مردم را بیدار کردند و امروز راه ایشان ادامه دارد.

امام جمعه دماوند با اشاره به درپیش بودن انتخابات دوم اسفندماه و حضور پرشور و شعور همه ملت ایران در این حماسه بزرگ، گفت: دانش آموزان با کسب موفقیت در عرصه های علمی، داشتن روحیه ایثارگری و اخلاق نیک و تقویت ایمان می توانند در عرصه های مختلف گام بردارند.

مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس این شهرستان نیز گفت: زنگ انقلاب همزمان در ۱۲۵ مدرسه‌ شهری و روستایی دماوند راس ساعت ۹:۳۳ دقیقه، همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به کشور، با مسئولان نواخته شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ تعلیم و تربیت در این کشور وظیفه خود می داند آموزه های انقلاب و اسلام را در قالب برنامه های مختلف به نسل آینده انقلاب منتقل کند.

پورفتحی تصریح کرد: همچنین امروز تمثال امام خمینی (ره) توسط دانش آموزان گلباران شد و این نهاد نیز برنامه های متنوعی در سطح مدارس و منطقه پیش بینی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.