سیاوش شهریور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر نظام و حکومتی باید اجازه دهد جوانان اینچنینی در بخش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی چه در زمینهٔ سیاستگذاری چه اجرایی ورود کنند.

وی تأکید کرد: شعار کفایت نمی کند! مدیران بلند مرتبه کشور باید جوان گرایی را به عنوان یک استراتژیک بپذیرند نه یک تاکتیک و تمام مسئولان در رده های مختلف دورهٔ بازنشستگی را بپذیرند و میدان عمل را برای جوانان فراهم کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: منظور از جوان گرایی این نیست که یک جوان بی تجربه را از بدو ورود در جایگاه مدیران عالی رتبه بگذارند، این قشر باید وارد مجموعه های مختلف سیاستگذاری و اجرایی شوند و به مرور زمان با کسب تجربه و بروز استعدادها و توانمندی های خود رشد کنند، یعنی ساختار باید شایسته سالار باشد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اهمیت انتخابات و ابزارهای شناخت انتخاب فرد شایسته توسط مردم اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی کشورهای کمتر توسعه یافته این است که کار حزبی، سازمان یافته و تشکلی نمی کنند، مشکلی که متأسفانه در ایران نیز با آن مواجه هستیم.

شهریور خاطرنشان کرد: مردم در هیچ کجای دنیا نمی توانند با ذره بین سواد، شرافت، پاک دستی، اخلاق و توانمندی های کاندیداتورها را بررسی کنند، این کار در همهٔ جا وظیفهٔ احزاب است.

وی افزود: احزاب به عنوان سازمان هایی که به دنبال کسب قدرت و محبوبیت هستند و خودشان را در معرض آرای مردم قرار می‌دهند، پروژه شایسته گزینی را پیش می برند. یعنی یک حزب افراد خود را نامزد می کند و پس از پیروزی در انتخابات برای ارتقاء کارکردهایش تلاش می کند تا اعتماد مردم به آن حزب سلب نشود.

این مقام مسئول اذعان داشت: عدم حمایت از احزاب و رفتار ضد حزبی ما در ایران و نهایتاً ضعیف بودن احزاب انتخابات را کاری دشوار کرده و باید به مردم حق داد اگر هم به فرد نالایقی رأی دهند!

شهریر خاطرنشان کرد: انتخاب صحیح ۳۰ نفر از بین چند هزار نفر کار ساده ای نیست وقتی مرجعی برای معرفی این افراد وجود ندارد. احزاب قوی باید کاندیدهای خود را معرفی کنند، مردم اعتماد کنند و اگر اشتباهی از آنها دیدند دیگر به این حزب رأی ندهند.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: در حال حاضر با این شرایط و فرصت کوتاه تا انتخابات مردم برای انتخاب شایسته باید سوابق کاندیداتورها را مطالعه کنند و چند اصل اساسی مانند تجربه اجرایی کافی، سواد، شرافت، خوشنامی و سلامت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی آنها را در نظر بگیرند. کاندید اصلح منافع ملی را را مقدم بر هر چیز می داند و متعادل رفتار می کند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در عرصهٔ ملی انتخابات تأکید کرد: هر کسی در این مملکت بویژه خبرنگاران باید به فساد ستیزی، شفاف سازی و آزادسازی اطلاعات در جامعهٔ مدنی اعتقاد داشته باشند. لازم است نوری بر افراد افکنده شود تا مشخص شود آیا آنهایی که ادعا می کنند واقعاً به حرف هایی که می زنند اعتقاد دارند و دست پاک هستند؟

این مقام مسئول ابراز کرد: باید همه چیز شیشه ای و شفاف باشد تا سره از ناسره باز شناخته شود و جامعه بتواند همه چیز را ببیند، این مهم است.

شهریور تأکید کرد: خبرنگاران اگر به شرافت حرفه ای وفادار باشند، عنصر اساسی نجات یک سرزمین هستند؛ بخش اعظمی از نجات ملی، توسعه پایدار و ترقی هر جامعه ای در دست این گروه است.

فرماندار شمیرانات افزود: بالعکس این مسأله هم وجود دارد، اگر خبرنگاران باسواد و حرفه ای نباشند، خودشان می توانند از علل عقب ماندگی جامعه تلقی شوند.

این مقام مسئول اظهار داشت: حضور مردم در عرصه های مختلف مانند انتخابات سرمایهٔ اساسی هر قدرت و دولتی است. این حضور مردم است که به دولت ها مشروعیت و مقبولیت می بخشد و پیش برندهٔ قدرت است و در یک کلام وجود یک ساختار منوط به حضور مردم است.

به گفتهٔ وی تاکنون ۲۷۹ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان شمیرانات پیش بینی شده است؛ در این جانمایی ها سرعت دسترسی و آسودگی شهروندان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است

شهرستان های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در استان تهران مشترکاً دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند. برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یکهزار و ۲۶۲ نفر از کاندیدای حوزهٔ انتخابیه مذکور تائید صلاحیت شده اند.

شمار کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال حاضر ۲۹۰ نفر است.

انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان از جمله تهران برگزار می‌شود، این انتخابات نیز روز دوم اسفند ماه امسال به همراه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.