حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در مراسم پنجاه ودومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در آستان شیخ صدوق شهرری اظهار داشت: امکانات ورزشی شهرستان ری باید متناسب با جمعیت جوان و ورزشکاران آن توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ری در حوزه ورزش کشتی و زورخانه‌ای جزو برترین‌ها در کشور بوده است، افزود: فرمانداری ری با کمک کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران ساخت خانه کشتی در شهرری را در دستور کار خود دارد.

توکلی ادامه داد: احداث خانه کشتی می تواند بسیاری از جوانان و نوجوانان مستعد در این رشته را ترغیب نمایند و همچنین جلوی بسیاری از معظلات اجتماعی را نیز بگیرد.

به گزارش ایرنا، سرانه ورزشی ری هم اکنون ۳۷ صدم متر مربع است، در حالی که این عدد در کلان شهر تهران ۴۷ صدم و در کل کشور ۷۲ صدم متر مربع می باشد باید تلاش کنیم تا این شهرستان نیز به رقم کشوری و استانی نزدیک شود.

پنجاه ودومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح امروز سه شنبه با حضور، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و انبوهی از ورزشکاران و علاقمندان به جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری برگزار شد.

غلامرضا تختی ۵ شهریور ۱۳۰۹ در محله خانی آباد تهران متولد شد، تختی در دوران فعالیت‌های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.

تختی طی سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۲ موفق به کسب ۴ مدال طلا و ۴ مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(۳ مدال المپیک، ۴ مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.

جهان پهلوان تختی در ۱۷ دی ماه ۱۳۴۶ درگذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.