مقامهای مسئول در استان تهران به خبرنگار ایرنا گفتند: پیکرهای مطهر شهیدان «هادی طارمی» و «وحید زمانی نیا» صبح فردا سه شنبه پس از تشییع جداگانه در محله شاد آباد تهران و شهر ری به بهشت زهرا (س) منتقل خواهد شد تا در گلزار شهدا به آرامش ابدی برسند.

به گفته یک منبع مسئول، مراسم تشییع پیکر شهید هادی طارمی از اعضای تیم حفاظت سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم صبح فردا سه‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان جانبازان واقع در بلوار الغدیر در محله شادآباد منطقه ۱۸ تهران واقع در جنوب غربی پایتخت آغاز شده و تا میدان الغدیر در همین محله ادامه خواهد یافت.

وی افزود: پیکر شهید سرگرد طارمی سپس به بهشت زهرا منتقل خواهد شد تا در قطعه ۱۵ گلزار شهدا در کنار برادر شهیدش – جواد طارمی – که در جبهه های دفاع مقدس به شهادت رسیده بود، به خاک سپرده شود.

مراسم شب وداع با پیکر مطهر شهید هادی طارمی  امشب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ در مجموعه ورزشی فارابی در بلوار الغدیر برگزار خواهد شد.

شهید طارمی ۴۰ ساله و متاهل بود و از او دو دختر ۴ و ۱۱ ساله به یادگار مانده است.

«حسین نصرالله» معاون مدیرکل و رییس بنیاد شهید شهرستان ری نیز به خبرنگار ایرنا گفت که پیکر پاسدار شهید وحید زمانی‌نیا از محافظان حاج قاسم سلیمانی که همراه او روز ۱۳ دی ماه در عملیات تروریستی امریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، فردا پس از تشییع در شهر ری در قطعه ۵۳ بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

 وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید زمانی نیا ساعت ۹ صبح از مقابل ستاد فرماندهی سپاه سیدالشهدای استان تهران واقع در بلوار امام حسین(ع) شهرری آغاز شده  و پس از عبور از بلوار امام حسین(ع)، خیابان فداییان اسلام و میدان اصلی شهرری وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد شد.

نصرالله خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این  شهید والا مقام پس از اقامه نماز و طواف گرد مضجع حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امام‌زادگان مدفون در این آستان برای خاکسپاری به قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) انتقال خواهد یافت.

پیش از این گفته شده بود که  پیکر شهید زمانی نیا در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) دفن می شود اما رییس بنیاد شهید شهرستان ری گفت که با تصمیم خانواده شهید، پیکر مطهر وی به گلزار شهدای تهران انتقال می یابد.

سروان پاسدار شهید وحید زمانی نیا ۲۷ ساله بود و حدود دو ماه پیش عقد کرده بود.

پیکر این شهیدان امروز همراه با پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی عراق، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا و سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا که همگی در عملیات تروریستی امریکا به شهادت رسیده بودند، امروز در رستاخیر ملت ایران، روی دوش میلیونها نفر تشییع شد.

پیکر مطهر سپهبد قاسم سلیمانی و مشاورش سرتیپ جعفری نیا پس از تشییع در قم و کرمان، فردا در گلزار شهدای کرمان به آرامش ابدی خواهد رسید.

شهید حسین پورجعفری (جعفری نیا) متولد ۱۳۴۵ و اهل گلباف کرمان بود و بیش از ۴۰ سال به عنوان دستیار، سردار سلیمانی را همراهی می کرد.

سردار سلیمانی اهل کرمان، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت هنگام شهادت ۶۲ سال سن داشت.

پیکر شهید مظفری نیا نیز عصر امروز در  زادگاهش قم و در حرم حضرت معصومه (س) دفن می شود اما پیکر ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی به کشورش عراق بازخواهد گشت.

زمان و مکان مراسم تشییع شهدا در قم، عصر امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم حضرت معصومه (س) اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.