«علی اعطا» عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بعنوان طراح این طرح، روز یکشنبه در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا، گفت: با تصویب این طرح شهرداری تهران موظف می شود تا یادمان سردار سلیمانی را در محل مناسبی از فضای شهری ایجاد کند.

وی گفت:‌ این یادمان باید به گونه ای باشد که معماری آن صلابت، سردار، متانت و امنیت را بازآفرینی کند.

وی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی برای ما جایگاهی بالایی داشتند، تأکید کرد: فراخوان این طرح نیز در سطح بین الملل ارایه می شود .

اعطا تاکید کرد: موضوع نباید مشمول مرور زمان شود و آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهیم چرا که تا فضای لازم حاکم است باید تأثیرگذاری بر کیفیت آثار را شاهد بود.

محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر در این خصوص با دوفوریت طرح مخالفت کرد و گفت: برای نامگذاری خیابان به نام شهید سردار سلیمانی عجله بود و خوشبختانه این کار انجام شد اما برای یادمان عجله ای نیست.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس داریم و این کار جزو وظایف اصلی ما نیست.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورای شهر هم بعنوان موافق طرح یادآور شد: اهمیت و جایگاه ویژه سردار سلیمانی مشخص است و از طرفی این طرح دوفوریتی منتج به مقابله با تروریسم جهانی نیز می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح این یادمان ابزاری هنری، فرهنگی و اجتماعی است ضمن اینکه شهرداری قبلاً هم در این زمینه ظرفیت داشته و شورای شهر به دیپلماسی شهری و رویکرد اجتماعی و بین‌المللی در این زمینه توجه دارد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رای این طرح را تصویب کردند.

همچنین با رای اعضای شورای شهر، علی اعطا عضو و سخنگوی شورای شهر، به عنوان ناظر اجرای این طرح انتخاب شد .

 بامداد جمعه، ۱۳ دی ماه  سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابومهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهان، طی یک عملیات تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی در بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شدند. پیکر ایشان روز دوشنبه در تهران تشییع و سپس برای تدفین به کرمان منتقل می شود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.