به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز سه‌شنبه در دبستان ده دی ورامین برگزار شد، از خانواده معظم این قیام خونین تقدیر به عمل آمد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در این مراسم گفت: نام شهرستان ورامین همواره با رویدادهای مهمی از مبارزات انقلابی عجین بوده و در این راه، مردم این دیار شهدای بسیاری را تقدیم راه اسلام کرده است.
امیر محمدی گفت: مردم ورامین که در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، ده‌ها شهید را تقدیم اسلام کردند، در دهم دیماه سال ۵۷ نیز با حضور در خیابان‌های شهر، علیه رژیم ستم‌شاهی راهپیمایی با شکوهی را به پا کردند که در این روز، سه نفر از بهترین فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند تا در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷، انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.
وی تصریح کرد: تبیین ابعاد مختلف این قیام، وظیفه‌ای است که آموزش و پرورش تلاش دارد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی نسبت به آن اهتمام داشته باشد و آینده سازان کشور را با رشادت فرزندان این دیار آشنا کند.
وی گفت: به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، تعداد زیادی از مدارس شهرستان، به نام شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس مزین شده و تلاش می‌شود که کلاس‌های درس نیز با اسامی یک هزار و ۴۰۰ شهید دشت ورامین نامگذاری شود.
محمدی اظهار کرد: مردم کفن پوش و ولایت مدار ورامین ثابت کردند که می توان با حرکت در امتداد مسیر حق ، تاریخ را دگرگون ساخت.
در دهم دیماه سال ۵۷ مردم شهرستان در حمایت از امام راحل به خیابان‌ها آمدند که در جریان این راهپیمایی، سه نفر از جوانان این شهرستان به نام‌های محمد حسین شیرازی ، ابوالفتح گلعباسی و مسعود میرزایی به دست دژخیمان ستم‌شاهی به شهادت رسیدند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.