مصطفی جلیلی امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  ۱۶هزار هکتار از مساحت زیرکشت محصولات زراعی استان تاکنون بیمه شده که از این میزان حدود ۱۰ هکتار بیمه گندم کشت آبی و حدود ۴ هزار هکتار جو کشت آبی بیشترین سطح را داشته است.

وی افزود: حدود ۲ هزار هکتار از سطح کلزای کشت شده استان در سال زراعی جاری معادل ۷۲ درصد کلزای کشت شده ،تحت بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

جلیلی همچنین از بیمه ۴ هزار هکتار از باغات استان تهران در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و باغی تا پایان دی ماه از کشاورزان درخواست می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های پاییزه در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته لازم است همه کشاورزان، باغداران و بهره برداران کشاورزی استان به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محصولات کشاورزی و دامی خود را بیمه کنند.

براساس قانون برنامه ششم براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.