به گزارش روز دوشنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، «پیمان عباسی» با بیان اینکه طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران، مدیریت شهری پایتخت را ملزم به پایش کمی و کیفی رواناب ها کرده است، یادآور شد: چنین سامانه ای قادر خواهد بود علاوه بر پایش عملکرد مورد انتظار از شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، موارد مهمی از قبیل وضعیت رسوب گذاری، سرعت، عمق و دبی رواناب عبوری و همچنین شاخص های کیفی و زیست محیطی آب‌های سطحی را در مقاطع مختلف شبکه مورد سنجش قرار داده و به صورت مستمر پایش کند.
وی افزود: در گام نخست مقوله پایش آب در طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی، احداث 24 ایستگاه آب سنجی پیش بینی شده و این تعداد در گام های توسعه ای به 30 ایستگاه می رسد.
عباسی خاطرنشان کرد: احداث این ایستگاه های هیدرومتریک با استفاده از تجهیزات خارجی، هزینه های قابل توجهی در پی دارد حال آنکه فناوری های به کار رفته در این تاسیسات چندان پیچیده نیست و از این رو همکاری با شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی در زمینه تولید سیستم های پایش آب، راهکاری است که می تواند ضمن صرفه جویی قابل توجه ارزی، ارائه خدمات مطلوب در زمینه پشتیبانی از این سامانه ها را نیز تضمین کند.
مدیرعامل شرکت خاکریزآب گفت: ایستگاه های آب سنجی با توجه به قابلیتی که در سنجش سرعت، عمق و دبی رواناب دارند، در زمینه تکمیل و راه اندازی سیستم های هشدار سیلاب نیز کارآمد خواهند بود.
وی اظهار داشت: خروجی این سامانه ها، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مشاوران طراح شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران قرار می دهد تا طراحی های آتی در زمینه تکمیل این شبکه با مقاطع بهینه انجام شده و به این ترتیب در هزینه های قابل توجه توسعه و تکمیل شبکه هدایت رواناب ها صرفه جویی گردد.
به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، تکمیل شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران نیازمند تعریف، طراحی و اجرای 210 پروژه است و اجرای این اقدامات به 7 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.
«علی بیت‌اللهی» رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تحقیقات آن مرکز برای کشف دلایل بوی بد پایتخت، بر ضروت تهیه ایستگاه‌های سنجش گاز و ایستگاه‌های برخط سنجش آب‌های زیرزمینی تاکید کرده بود.
وی گفت: به دلیل انتشار بوی نامطبوع در فصل‌های مختلف و همچنین در مناطق آلوده، پژوهشگران نیازمند ایستگاه‌های سنجش گاز و همچنین ایستگاه‌های برخط سنجش آب‌های زیرزمینی هست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.