محمد مخبر روز سه شنبه در آیین  بهره برداری از یک واحد دانش بنیان تولید گاز دی اکسید کربن (کارخانه کربن بارد تهران) در شهرستان ری اظهار داشت: ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به دنبال حمایت کارآفرینان و افراد تحصیل کرده دانشگاهی است تا بدین وسیله گام بلندی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، رفع بیکاری و منویات رهبر معظم انقلاب برداشته باشد.

وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی حضرت امام(ره) نهضت احیای سرمایه‌های معطل شده به راه افتاده است، افزود: در این طرح از تمامی شرکت‌های دانش بنیانی که بخاطر نداشتن سرمایه تعطیل شده‌اند و یا طرح‌هایی که موجب کارآفرینی و اشتغال می شوند حمایت می شود.

مخبر اضافه کرد: حمایت از طرح‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان موجب حضور پر شور مردم در صحنه اقتصاد کشور و به دنبال آن رونق فضای کسب و کار و خروج کشور از رکود می شود.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و نداشتن معیشت مناسب منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، ابزار کرد: امروز باید از وجود نیروی کار ارزان قیمت، جوان، خلاق، و با انگیزه کشور نهایت استفاده را در جهت بالا بردن رشد اقتصادی کشور کرد.

مخبر یادآور شد: ایران اسلامی سرشار از منابع زیرزمینی، معدنی و فرصت‌های خوب کشاورزی است که با یک مدیریت خوب و سرمایه گذاری مناسب می توان ریشه فقر و بیکاری را در کشور از بین برد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی پنج سال گذشته ۳۵۰ بنگاه کوچک و متوسط را راه اندازی و زمینه اشتغال ۸۱ هزار را نیز محیا کرده است، افزود: بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر موجب کاهش رغبت کارآفرینان و بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور می شود که باید اصلاح شود.

مخبر اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی باید به کارآفرینان به عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با تحریم‌های دشمنان نگاه کنند و زمینه حضور آنان در اقتصاد کشور را فراهم نمایند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ستاد فرمان امام (ره) طی سال آینده ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی را حمایت و زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار نفر را فراهم خواهد نمود.

مخبر در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت کشور باید با رعایت موازین زیست محیطی انجام شود، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تمامی طرح‌های اجرایی خود به مسائل زیست محیطی دقت فراوانی دارد.

وی یادآور شد: توسعه و ایجاد اشتغال نباید باعث خرابی و از بین رفتن محیط زندگی مردم شود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کنار حمایت از طرح‌های صنعتی از احیا محیط زیست و درختکاری نیز حمایت می کند.

مخبر با اشاره به اینکه ستاد فرمان امام(ره) از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی کشور را جنگل کاری کرده است، گفت: امسال ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملارد، ۱۰۰ هکتار از اراضی محله مسعودیه  و ۲۰۰ هکتار از اراضی ده  سید در تهران و یکهزار هکتار نیز در خراسان جنوبی توسط این نهاد درخت کاری شده است.

کارخانه کربن بارد تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسید کربن پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی و تبدیل آن به نخستین پالایشگاه سبز کشور امروز سه شنبه با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سید امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در ضلع شرقی پالایشگاه تهران به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.