هادی تمهیدی روز شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از سفیران سلامت پاکدشت که در کانون شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در راستای ارتقاء سلامت خانواده‌های شهرستان پاکدشت، ۴۷۲ بانوی سفیر سلامت در مناطق مختلف شهرستان نسبت به آموزش و ارائه شیوه‌های مراقبت از خانواده‌ها، به شهروندان اقدام می‌کنند.
وی افزود: این داوطلبان با حضور در ۲۴ مرکز تعیین شده در مناطق مختلف نسبت به انتقال اطلاعات بهداشتی به خانوارهای تحت پوشش، مشارکت داوطلبانه در طرح‌های ملی مثل واکسیناسیون و کمپین ملی فشار خون و ارائه آموزش شیوه‌های خودمراقبتی به افراد مختلف اقدام می‌کنند و فعالیت آنان در طول سال استمرار دارد.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح، هر بانوی سفیر سلامت، رسیدگی به ۴۰ خانواده را بر عهده دارد و هر هفته یک بار، با حضور در پایگاه‎‌های مربوطه و از پیش تعیین شده، آموزش‌های لازم را دریافت و موضوعات مورد نظر را به خانواده‌های تحت پوشش خود منتقل می‌کند.
تمهیدی از پیگیری و انتقال پیام‌های مرکز بهداشتی درمانی به مردم، جمع آوری آمار و اطلاعات حیاتی در محدوده فعالیت خود، جلب مشارکت و همکاری مردم برای رفع مشکلات و مسائل محلی و یادگیری مفاهیم و مهارت‌های بهداشتی و انتقال آنها به خانوارهای تحت پوشش را از جمله اهداف داوطلبان سلامت ذکر کرد. 
وی گفت:مراکز شهید اشرفی اصفهانی، حصارامیر، فرون آباد، خاتون آباد، ‌یبر، سامان شهر،شریف آباد، گلزار،علامه ،مقداد ،کرمانیه، مامازند، شهرک انقلاب، جیتو، نامجو، مصلی، مسکن مهر۱ و ۲ ، استاد شهریار، حضرتیه، امام سجاد (ع) و امام باقر(ع) از جمله مراکز مجری طرح سفیران سلامت پاکدشت می‌باشند.
فرماندار پاکدشت تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار خانواده تحت پوشش خدمات طرح سفیران سلامت در مناطق مختلف پاکدشت قرار دارند.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.